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  St. Barth, Gustaf III. Airport, Caribbean
  “Take-off and Landing at its limits!”
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Text:

Andreas Herzog

Pictures:

Guido Bühlmann

Google Maps Position
Map of the Airport (Spottermap)

St. Barth with his capital town Gustavia is one of the smallest islands in the Caribbean Sea. Today the island belonging still to France, as an overseas department.

Discovered in 1937 by the Rockefeller Dynasties it became one of the most prestige island resort for rich people in the world. The estate of the Rockefeller dynasty belonging today to Roman Abramowitch, one of the most successful oligarchs of Russia. Many of international stars out of the movie business, politics and economy have their villas at St. Barth. 

To reach the island, you have to go by both or with one of the small commuter airlines. There are no international links, because of its short runway. Just get yourself a ticket by one of the following, local airlines: 

  • Winward Express

  • Winair

  • St. Barth Commuter

  • Trans Anguilla Airways

… and they will fly you within 15 minutes from Sint Maarten to St. Barth.

Spend a whole day at the airport and enjoy the lazy time of a Caribbean island.

As a “Spotter” we will guarantee your some breathtaking pictures of St. Barth Airport! 

St. Barth mit seiner Hauptstadt Gustavia ist sicherlich mit 21 km2 wohl eine der kleinsten Inseln in der Karibik und ist auch heute noch ein Übersee-Departement von Frankreich.

Entdeckt, für die Reichen dieser Welt, wurde St. Barth im Jahre 1937 von der Rockefeller Dynastie. Diese kaufte sich ein riesiges Grundstück mit Villa auf der Insel, welches heute dem russischen Oligarchen, Roman Abramowitsch gehört. Viele Stars aus Politik, Filmindustrie, Sport und Wirtschaft besitzen Sommer-Residenzen auf St. Barth, wohl eine der schönsten Inseln in der Karibik. 

Da der Flughafen von St. Barth keine internationale Anbindung aufweisen kann, empfiehlt sich die Insel via Sint Maarten/St. Martin zu erreichen. Tägliche Flüge folgender Airlines bringen sie in ca. 15 Minuten nach St. Barth: 

  • Winward Express

  • Winair

  • St. Barth Commuter

  • Trans Anguilla Airways

Da St. Barth sehr teuer ist empfehlen wir unseren “Spottern” einen Tagesausflug ab Sint Maarten.Die Preise für ein Hin- und Rückflugticket betragen ca. US$ 100 – 200. (Änderungen vorbehalten) 

Was wir Ihnen jedoch garantieren können, sind spektakuläre und atemberaubende Bilder von Landungen und Starts am Airport von St. Barth. Ein Trip lohnt sich allemal! 

Winward Express

   

BN-2B-Islander II, PJ-WEB, Winward Express (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

BN-2B-Islander II, PJ-WEB, Winward Express (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

BN-2B-Islander II, PJ-WEB, Winward Express (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

BN-2B-Islander II, PJ-WEB, Winward Express (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

   

BN-2B-Islander II, PJ-WEB, Winward Express (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

BN-2B-Islander II, PJ-WEB, Winward Express (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

BN-2B-Islander II, PJ-WEB, Winward Express (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

BN-2B-Islander II, PJ-WEB, Winward Express (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

Winair

   

Runway at St. Barth Airport (Gustaf III) (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

PJ-WIS, DHC-6-300-Twin Otter, (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

PJ-WIS, DHC-6-300-Twin Otter, (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

PJ-WIS, DHC-6-300-Twin Otter, (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

   

Final Approach to St. Barth Airport (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

PJ-WIS, DHC-6-300-Twin Otter, (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

PJ-WIS, DHC-6-300-Twin Otter, (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

PJ-WIS, DHC-6-300-Twin Otter, (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

St. Barth Commuter

 
Cessna 208B-Grand Caravan, F-OSBC, St. Barth Commuter (Photo courtesy Guido E. Bühlmann) Cessna 208B-Grand Caravan, F-OSBC, St. Barth Commuter (Photo courtesy Guido E. Bühlmann) Cessna 208B-Grand Caravan, F-OSBC, St. Barth Commuter (Photo courtesy Guido E. Bühlmann) Cessna 208B-Grand Caravan, F-OSBC, St. Barth Commuter (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)
  Cessna 208B-Grand Caravan, F-OSBC, St. Barth Commuter (Photo courtesy Guido E. Bühlmann) Cessna 208B-Grand Caravan, F-OSBC, St. Barth Commuter (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

F-OHQY, BN-2A-Islander II, St. Barth Commuter (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

F-OHQY, BN-2A-Islander II, St. Barth Commuter (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

and also ....

 

BN-2A-21D-Islander II, VP-AAA, Trans Anguilla Airways. (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

BN-2A-21D-Islander II, VP-AAA, Trans Anguilla Airways. (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

BN-2A-21D-Islander II, VP-AAA, Trans Anguilla Airways. (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

Cessna 208B-Grand Caravan, N930HL, DHL (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

 

Cessna 208B-Grand Caravan, N930HL, DHL (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

Cessna 208B-Grand Caravan, N930HL, DHL (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

Cessna 208B-Grand Caravan, F-OHQN, Air Antilles Express

   

DHC-6-300-Twin Otter, F-OHJG, Air Antilles Express (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

Cessna 208B-Grand Caravan, N208TW, Tradewinds Aviation (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

Tarmac General Aviation at St. Barth Airport (Photo courtesy Guido E. Bühlmann)

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last update 20. February 2012

Written 20. February 2012

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