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Avro 504N |
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Aircraft of the
Royal Thai Air Force |
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Development |
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Entwicklung |
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The Avro 504 was a First World
War biplane aircraft made by the Avro aircraft company and under licence
by others.
Small numbers of early aircraft were purchased by the Royal
Flying Corps (RFC) and the Royal Naval Air Service (RNAS) prior to the
start of the First World War, and were taken to France when the war
started.
Soon obsolete as a frontline aircraft, it came into its own as a trainer,
with thousands being built during the war |
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Die Avro 504 war ein
Doppeldeckerflugzeug aus dem Ersten Weltkrieg, das von der Flugzeugfirma
Avro und von anderen in Lizenz hergestellt wurde.
Einige frühe Flugzeuge wurden
vor Beginn des Ersten Weltkrieges vom Royal Flying Corps (RFC) und dem Royal
Naval Air Service (RNAS) gekauft und zu Beginn des Krieges nach Frankreich
gebracht.
Als Frontflugzeug bald veraltet, entwickelte es sich als Trainer zu einem
echten Renner, und Tausende wurden während des Krieges gebaut |
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Variants |
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Versionen |
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504N |
Two-seat training aircraft.
Redesigned postwar trainer for RAF |
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504N |
Zweisitziges Trainingsflugzeug.
Überarbeiteter Nachkriegstrainer für RAF |
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Operational
history |
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Einsatzgeschichte |
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The plane
was designated Trainingplane No. 4 (BF.4 บฝ.๔). |
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Die Maschine
wurde als Trainingsflugzeug No. 4 (BF.4 บฝ.๔)
bezeichnet. |
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The Avro
504N was put into service after a comparison flight with the Fleet PT-1.
Twenty planes were delivered by Avro in 1930, and around 50 were
manufactured in Thailand. The costs amounted to ThB 511'961 .-- plus ThB
61'053 .-- for the license. A single machine was delivered to RTN in
1939. At around 1949, the Avro were taken out of service. |
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Die Avro 504N wurde nach
einem Vergleichsfliegen mit der Fleet PT-1 in Dienst gestellt. 20 Maschinen wurden 1930 von Avro geliefert
weitere ca. 50 Maschinen wurden in Thailand hergestellt. Die Kosten
betrugen ThB 511'961.-- plus ThB 61'053.-- für die Lizenz. Eine Meinzige
Maschine wurde
1939 an die RTN abgegeben. Um 1949 wurden die Avro aus dem Dienst
genommen. |
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Royal Thai Air Force |
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Specifications |
Avro 504N |
Wingspan |
Spannweite |
10.97 m |
Length |
Länge |
8.97 m |
Height |
Höhe |
3.17 m |
Wing
area |
Flügelfläche |
30.70 m² |
Engine |
Motor |
1× Le Rhône
Rotary engine, 110 hp |
Maximum
speed |
Höchstgeschwindigkeit |
145 km/h |
Empty
weight |
Leergewicht |
558 kg |
Loaded
weight |
Startgewicht |
830 kg |
Climb
Rate |
Steigrate |
3.6 m/s |
Service
ceiling |
Gipfelhöhe |
4,875 m |
Range |
Reichweite |
402 km |
Armament |
Bewaffnung |
none |
Capacity |
Zuladung |
1
Pilot / 1 Traniee |
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Pictures |
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Bilder |
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(Photo from the
collection of Tui Pankem).
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(Photo from the
collection of Tui Pankem).
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(Photo from the
collection of Tui Pankem).
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(Photo from the
collection of Phakphum Tangkijjarak)
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Serial |
Type |
Thai Serial |
Reg. |
s/n |
Delivered |
Withdrawn
|
Remarks |
504N |
BF.4-1/73 |
1 |
390 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-2/73 |
2 |
391 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-3/73 |
3 |
392 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-4/73 |
4 |
393 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-5/73 |
? |
394 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-6/73 |
? |
395 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-7/73 |
? |
396 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-8/73 |
? |
397 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-9/73 |
? |
398 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-10/73 |
? |
399 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-11/73 |
? |
400 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-12/73 |
? |
401 |
1930 |
? |
- |
504N |
BF.4-12/73 |
? |
402 |
1942 |
? |
- |
504N |
BF.4-14/73 |
? |
403 |
1942 |
? |
- |
504N |
BF.4-15/73 |
? |
404 |
1942 |
? |
- |
504N |
BF.4-16/73 |
? |
405 |
1942 |
? |
- |
504N |
BF.4-17/73 |
? |
406 |
1942 |
? |
- |
504N |
BF.4-18/73 |
? |
407 |
1942 |
? |
- |
504N |
BF.4-19/73 |
? |
408 |
1942 |
? |
- |
504N |
BF.4-20/73 |
? |
409 |
1942 |
? |
- |
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