|
The Beechcraft Bonanza is an
American general aviation aircraft introduced in 1947 by Beech Aircraft
Corporation of Wichita, Kansas. The six-seater, single-engined aircraft
is still being produced by Beechcraft and has been in continuous
production longer than any other aircraft in history.More than 17,000
Bonanzas of all variants have been built, produced in both distinctive
V-tail and conventional tail configurations; early conventional-tail
versions were marketed as the Debonair.
Designed by a team led by
Ralph Harmon, the model 35 Bonanza was a relatively fast, low-wing,
all-aluminum design, at a time when most light aircraft were still made
of wood and fabric.[citation needed] The Model 35 featured retractable
landing gear, and its signature V-tail. The prototype 35 Bonanza made
its first flight on 22. December 1945.
The Bonanza family eventually comprised three major variants:
-
Model 35 Bonanza 1947–1982;
(V-tail)
-
Model 33 Debonair or Bonanza
1960–1995 (conventional tail)
-
Model 36 Bonanza 1968–present
(a stretched Model 33)
|
|
Die Beechcraft Bonanza ist ein
amerikanisches Flugzeug der allgemeinen Luftfahrt, das 1947 von der Beech
Aircraft Corporation in Wichita, Kansas, eingeführt wurde. Das sechssitzige,
einmotorige Flugzeug wird immer noch von Beechcraft produziert und war
länger als jedes andere Flug-zeug in der Geschichte in kontinuierlicher
Produktion. Mehr als 17.000 Bonanzas aller Vari-anten wurden gebaut, sowohl
mit markantem V-Leitwerk als auch mit konventionellem Leitwerk
Konfigurationen; frühe Versionen mit konventionel-lem Heck
wurden als Debonair vermarktet.
Das Modell 35 Bonanza wurde von einem Team unter der Leitung von Ralph
Harmon entworfen und war ein relativ schnelles, vollständig aus Aluminium
bestehendes Tiefdeckerdesign zu einer Zeit, als die meisten Leichtflugzeuge
noch aus Holz und Stoff bestanden Einziehfahrwerk und sein
charakter-istisches V-Leitwerk. Der Prototyp 35 Bonanza absolvierte seinen
Erstflug am 22. Dezember 1945.
Die Bonanza-Familie umfasste schließlich drei Hauptvarianten:
-
Modell 35 Bonanza 1947–1982;
(V-Leitwerk)
-
Modell 33 Debonair oder
Bonanza 1960–1995 (konventionelles Heck)
-
Modell 36 Bonanza 1968 -
heute (ein gestrecktes Modell 33)
|
|
B-35 |
Model 35A with higher
takeoff weight, tubular wing spars and nosewheel steering and a
Continental E-185-8 engine, 480 built |
|
B-35 |
Modell 35A mit höherem
Startgewicht, röhrenförmigen Flügelholmen und Bugradlenkung und einem
Continental E-185-8-Motor, 480 gebaut |