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The Kawasaki KH-4 was a
light utility helicopter produced in Japan in the 1960s as a development
of the Bell 47 that Kawasaki had been building under licence since 1952.
The most visible difference between the KH-4 and its forerunner was its
new and enlarged cabin. This was fully enclosed (although the side doors
were removable) and provided seating for three passengers side-by-side
on a bench seat behind the pilot's seat. The helicopter was provided
with a new control system, revised instrumentation, and larger fuel
tank.
A total of 211 KH-4s were built, including four that were modified from
existing Bell 47Gs. |
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Der Kawasaki KH-4 war ein
leichter Nutzhubschrauber, der in den 1960ern in Japan als eine Entwicklung
der Bell 47 hergestellt wurde, die Kawasaki seit 1952 in Lizenz gebaut
hatte. Der sichtbarste Unterschied zwischen dem KH-4 und seinem Vorgänger
war sein neue und vergrößerter Kabine. Dieser war vollständig geschlossen
(obwohl die Seitentüren abnehmbar waren) und bot Platz für drei Passagiere
nebeneinander auf einer Sitzbank hinter dem Pilotensitz. Der Hubschrauber
erhielt ein neues Kontrollsystem, überarbeitete Instrumente und einen
größeren Treibstofftank.
Insgesamt wurden 211 KH-4 gebaut, darunter vier, die von bestehenden Bell
47Gs modifiziert wurden. |