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The Douglas DC-3 is a
propeller-driven airliner with tailwheel-type landing gear. The DC-3
developed as a larger, improved 14-bed sleeper version of the Douglas
DC-2. It had many exceptional qualities compared to previous aircraft.
It was fast, had a good range and could operate from short runways. It
was reliable and easy to maintain and carried passengers in greater
comfort. Before the war it pioneered many air travel routes. It was able
to cross the continental United States, making transcontinental flights
and worldwide flights possible, and is considered the first airliner
that could make money by carrying passengers alone.
The Douglas C-47 Skytrain or Dakota is a military transport aircraft
developed from the civilian Douglas DC-3 airliner. It was used
extensively by the Allies during World War II and remains in front line
service with various military operators. The C-47 differed from the
civilian DC-3 in numerous modifications, including being fitted with a
cargo door, hoist attachment, and strengthened floor, along with a
shortened tail cone for glider-towing shackles, and an astrodome in the
cabin roof. |
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Die Douglas DC-3 ist ein
Propellerflugzeug mit Heckfahrwerk. Die DC-3 wurde als größeren, verbesserte
Version der 4-Bett-Schlafversion der Douglas DC-2 entwickelt. Sie hatte
viele außergewöhnliche Eigenschaften im Vergleich zu früheren Flugzeugen.
Sie war schnell, hatte eine gute Reichweite und konnte von kurzen Start- und
Landebahnen aus operieren. Sie war zuverlässig und einfach zu warten und
beförderte Passagiere in mehr Komfort. Vor dem Krieg war sie der Pionier
vieler Flugstrecken. Sie war in der Lage, die kontinentalen Strecken der USA
zu durchqueren, transkontinentale Flüge und weltweite Flüge zu ermöglichen,
und es gilt als das erste Verkehrsflugzeug, das allein mit Passagieren Geld
verdienen konnte.
Der Douglas C-47 Skytrain oder Dakota ist ein militärisches
Transportflugzeug, das aus dem zivilen Flugzeug Douglas DC-3 entwickelt
wurde. Es wurde während des Zweiten Weltkriegs von den Alliierten ausgiebig
genutzt und steht weiterhin in vorderster Reihe mit verschiedenen
militärischen Betreibern. Die C-47 unterschied sich von der zivilen DC-3 in
zahlreichen Modifikationen, darunter mit einer Frachttür,
Hebezeugbefestigung und verstärktem Boden, einem verkürzten Heckkonus für
Segelschlepper und einem Astrodom im Kabinendach. |
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C-47A |
Initial military version of
the DC-3 with four crew, with a 24-volt electrical system, 5,254 built
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C-47A |
Erste militärische Version der
DC-3 mit vier Crew, mit einem 24-Volt-Bordnetz, 5.254 gebaut |
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Specifications |
Douglas
C-47A |
Wingspan |
Spannweite |
29.41 m |
Length |
Länge |
19.43 m |
Height |
Höhe |
5.18 m |
Wing
area |
Flügelfläche |
91.70 m² |
Engine |
Motor |
2× Pratt & Whitney R-1830-90C
Twin Wasp radial engines, 1,200 hp each |
Maximum
speed |
Höchstgeschwindigkeit |
360 km/h |
Empty
weight |
Leergewicht |
8,226 kg |
Loaded
weight |
Startgewicht |
14,061 kg |
Climb
Rate |
Steigrate |
5.73 m/s |
Service
ceiling |
Gipfelhöhe |
8,045 m |
Range |
Reichweite |
2,575 km |
Armament |
Bewaffnung |
Misc. |
Capacity |
Zuladung |
2 Pilots, 21–32 Passengers |
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