....
Douglas C-47 Skytrain
Aircraft of the Royal Thai Police
....

                  .

Development

Entwicklung

 

The Douglas DC-3 is a propeller-driven airliner with tailwheel-type landing gear. The DC-3 developed as a larger, improved 14-bed sleeper version of the Douglas DC-2. It had many exceptional qualities compared to previous aircraft. It was fast, had a good range and could operate from short runways. It was reliable and easy to maintain and carried passengers in greater comfort. Before the war it pioneered many air travel routes. It was able to cross the continental United States, making transcontinental flights and worldwide flights possible, and is considered the first airliner that could make money by carrying passengers alone.

The Douglas C-47 Skytrain or Dakota is a military transport aircraft developed from the civilian Douglas DC-3 airliner. It was used extensively by the Allies during World War II and remains in front line service with various military operators. The C-47 differed from the civilian DC-3 in numerous modifications, including being fitted with a cargo door, hoist attachment, and strengthened floor, along with a shortened tail cone for glider-towing shackles, and an astrodome in the cabin roof.

 

Die Douglas DC-3 ist ein Propellerflugzeug mit Heckfahrwerk. Die DC-3 wurde als größeren, verbesserte Version der 4-Bett-Schlafversion der Douglas DC-2 entwickelt. Sie hatte viele außergewöhnliche Eigenschaften im Vergleich zu früheren Flugzeugen. Sie war schnell, hatte eine gute Reichweite und konnte von kurzen Start- und Landebahnen aus operieren. Sie war zuverlässig und einfach zu warten und beförderte Passagiere in mehr Komfort. Vor dem Krieg war sie der Pionier vieler Flugstrecken. Sie war in der Lage, die kontinentalen Strecken der USA zu durchqueren, transkontinentale Flüge und weltweite Flüge zu ermöglichen, und es gilt als das erste Verkehrsflugzeug, das allein mit Passagieren Geld verdienen konnte.
Der Douglas C-47 Skytrain oder Dakota ist ein militärisches Transportflugzeug, das aus dem zivilen Flugzeug Douglas DC-3 entwickelt wurde. Es wurde während des Zweiten Weltkriegs von den Alliierten ausgiebig genutzt und steht weiterhin in vorderster Reihe mit verschiedenen militärischen Betreibern. Die C-47 unterschied sich von der zivilen DC-3 in zahlreichen Modifikationen, darunter mit einer Frachttür, Hebezeugbefestigung und verstärktem Boden, einem verkürzten Heckkonus für Segelschlepper und einem Astrodom im Kabinendach.

                  .

Variants

Versionen

 

C-47A

Initial military version of the DC-3 with four crew, with a 24-volt electrical system, 5,254 built

C-47A

Erste militärische Version der DC-3 mit vier Crew, mit einem 24-Volt-Bordnetz, 5.254 gebaut
                  .

Operational history

Einsatzgeschichte

 

     
.
 

 

 

 

Royal Thai Police

Royal Thai Police

 
.
 
Specifications Douglas C-47A

Wingspan

Spannweite

29.41 m

Length

Länge

19.43 m

Height

Höhe

5.18 m
Wing area Flügelfläche 91.70 m²

Engine

Motor

2× Pratt & Whitney R-1830-90C Twin Wasp radial engines, 1,200 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

360 km/h

Empty weight

Leergewicht

8,226 kg

Loaded weight

Startgewicht

14,061 kg

Climb Rate

Steigrate

5.73 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

8,045 m

Range

Reichweite

2,575 km

Armament

Bewaffnung

Misc.

Capacity

Zuladung 2 Pilots, 21–32 Passengers
.
 
Serial Douglas C-47 Skytrain
Type

US Serial

Reg.

s/n

Delivered

Withdrawn

Remarks

C-47 42-93789 293789 13740 20.4.1948 9.1970 -
C-47 43-15429 319895 19895 9.4.1954 ? -
C-47 43-15883 315883 20349 25.9.1958 1966 -
C-47 42-92662 292662 12487 25.9.1958 ? -
C-47 43-49516 219789  26777 ? 9.1970 Preserved in RTP Museum
C-47 43-49647 647 26908 ? ? -

-

last update 30. May 2013

written 1. January 2007

-

-
- Corrections, additions and remarks please send to the Webmaster Michael E. Fader -
- If information from this site is used as source material please credit www.wings-aviation.ch  -
- If this page does not have a navigational frame on the left, click HERE to see the rest of the website. -