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Fairchild Hiller FH-1100
Aircraft of the Royal Thai Police
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Development

Entwicklung

 

The Fairchild Hiller FH-1100 is a single-engine, single two-bladed rotor, light helicopter which began as a design entry into the United States Army's Light Observation Helicopter program as the Hiller YOH-5. The Hiller Model 1100 was not selected but after Hiller Aircraft was purchased by Fairchild Stratos in 1964, the Model 1100 was successfully marketed as a civilian helicopter, the FH-1100. The FH-1100 was produced until 1973.

 

Die Fairchild Hiller FH-1100 ist ein einmotoriger, zweiblättriger, leichter Hubschrauber, der als Hiller YOH-5 als Design in das Light Observation Helicopter-Programm der U.S.Armee begann. Das Hiller Modell 1100 wurde nicht ausgewählt, aber nachdem Hiller Aircraft 1964 von Fairchild Stratos gekauft wurde, wurde das Modell 1100 erfolgreich als ziviler Hubschrauber, der FH-1100, vermarktet. Die FH-1100 wurde bis 1973 produziert.

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Variants

Versionen

 

FH 1100

Civil production five-seat model powered by an Allison 250-C18 engine and certified in November 1966. Later production fitted with an Allison 250-C20B engine. 246-built

 

FH 1100

Fünfsitziges Modell für den zivilen Markt, angetrieben von einem Allison 250-C18-Motor und zertifiziert im November 1966. Spätere Maschinen mit einem Allison 250-C20B-Motor. 246 gebaut

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

     
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Royal Thai Police

   
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Specifications FH 1100
Rotor diameter Rotor Durchmesser 10.80 m

Length

Länge

9.08 m

Height

Höhe

2.83 m

Engine

Motor

1× Allison 250-C10 turboshaft, 317 shp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

222 km/h

Empty weight

Leergewicht

?

Loaded weight

Startgewicht

1,147 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

6,550m

Range

Reichweite

692 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung 3 passengers
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Serial Fairchild FH 1100
Type

US Serial

Reg.

s/n

Delivered

Withdrawn

Remarks

FH1100 - 1501 33 1967 12. Sep. 1977 w/o
FH1100 - 1502 56 18. Aug. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1503 57 21. Aug. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1504 58 24. Aug. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1505 59 24. Aug. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1506 60 30. Aug. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1507 61 1. Sep. 1967 ? -
FH1100 - 1508 62 1. Sep. 1967 ? -
FH1100 - 1509 63 7. Sep. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1510  64 6. Sep. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1511 65 12. Sep. 1967 Mar. 1977 w/o
FH1100 - 1512 66 15. Sep. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1513 67 15. Sep. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1514 68 19. Sep. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1515 69 19. Sep. 1967 Jan.1979 -
FH1100 - 1516 70 20. Sep. 1967 3. Sep. 1970 w/o

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last update 30. May 2013

written 1. January 2007

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