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Brewster Buffalo

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Aircraft of the Royal Air Force

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Development

Entwicklung

 

The Brewster F2A Buffalo was an American fighter aircraft which saw service early in World War II. Designed and built by the Brewster Aeronautical Corporation, it was one of the first U.S. monoplanes with an arrestor hook and other modifications for aircraft carriers. The Buffalo won a competition against the Grumman F4F Wildcat in 1939 to become the U.S. Navy's first monoplane fighter aircraft. Although superior to the Grumman F3F- biplane it replaced and the early F4Fs, the Buffalo was largely obsolete when the United States entered the war, being unstable and overweight, especially when compared to the Japanese Mitsubishi A6M Zero.

In December 1941, Buffalos operated by both British Commonwealth air forces in South East Asia suffered severe losses in combat against the Japanese Navy's Mitsubishi A6M Zero and the Japanese Army's Nakajima Ki-43 "Oscar". The British attempted to lighten their Buffalos by removing ammunition and fuel and installing lighter guns to improve performance, but it made little difference.

 

Der Brewster F2A Buffalo war ein amerikanisches Kampfflugzeug, das früh im Zweiten Weltkrieg in Dienst  war. Entworfen und gebaut von der Brewster Aeronautical Corporation, war es einer der ersten U.S. Eindecker mit einem Fanghaken und anderen Modifikationen für Flugzeugträger. Der Buffalo gewann 1939 einen Wettkampf gegen die Grumman F4F Wildcat, um das erste Eindecker-Kampfflugzeug der U.S. Navy zu werden. Obwohl der Grumman F3F- Doppeldecker, den sie ersetzt hatte, und den frühen F4Fs überlegen war, war der Buffalo weitgehend veraltet, als die Vereinigten Staaten den Krieg eintraten, instabil und übergewichtig waren, vor allem im Vergleich zum japanischen Mitsubishi A6M Zero.

Im Dezember 1941 erlitt Buffalos von beiden britischen Commonwealth-Luftwaffen in Südostasien schwere Verluste im Kampf gegen den Mitsubishi A6M Zero der japanischen Marine und den Nakajima Ki-43 "Oscar" der japanischen Armee. Die Briten versuchten, ihre Buffalos zu verbessern, indem sie Munition und Treibstoff entfernen und leichtere Maschinengewere installieren, um die Leistung zu verbessern, aber es machte wenig Unterschied.

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Variants

Versionen

 

I

British designation of the Model B-339E (F2A-2) with Wright GR-1820-G-105 Cyclone engines, 170 built

I

Britisch Bezeichnung des Model B-339E (F2A-2 mit einem Wright GR-1820-G-105 Cyclone Motor, 170 Maschinen

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Facing a shortage of combat aircraft in January 1940, the British government established the British Purchasing Commission to acquire U.S. aircraft. Among the U.S. fighter aircraft that caught the Commission's attention was the Boffalo. The remaining 32 B-339 aircraft ordered by the Belgians, suspended at the fall of France, were passed on to the United Kingdom. Appraisal by RAF acceptance personnel criticized it on numerous points including inadequate armament and lack of pilot armor, poor high-altitude performance, engine overheating, maintenance issues, and cockpit controls. With a top speed of about 520 km/h, it was considered unfit for duty in western Europe.

Still desperately in need of fighter aircraft in the Pacific and Asia for British and Commonwealth air forces, the UK ordered an additional 170 aircraft. The aircraft were sent to RAAF, RAF and RNZAF fighter squadrons in Singapore, Malaya and Burma, shortly before the outbreak of war with Japan.

When the Japanese invaded northern Malaya on 8 December 1941, the Buffalo initially performed adequately. Against the Nakajima Ki-27 "Nate", the overloaded Brewsters could at least hold their own if given time to get to altitude, and at first achieved a respectable number of kills. However, the appearance of ever greater numbers of Japanese fighters, including markedly superior types such as the Nakajima Ki-43 "Oscar" soon overwhelmed the Buffalo pilots, both in the air and on the ground.

 

Angesichts eines Mangels an Kampfflugzeugen im Januar 1940 gründete die britische Regierung die britische Kaufkommission, um U.S.-Flugzeuge zu erwerben. Unter den US-Kampfflugzeugen, die die Aufmerksamkeit der Kommission erhielt, war die Boffalo. Die verbleibenden 32 B-339 Flugzeuge, die von den Belgiern bestellt wurden, die im Herbst Frankreich geliefert wurden, wurden an das Grossbritanien weitergegeben. Die Einschätzung durch das RAF-Personal kritisierte sie an zahlreichen Punkten, einschließlich unzureichender Bewaffnung und mangelnder Cocpitpanzerung, schlechte Leistung in Höhen, Motorüberhitzung, Wartungsprobleme und Cockpitkontrolle. Mit einer Höchstgeschwindigkeit von ca. 520 km/h wurde sie in Westeuropa als untauglich angesehen.
Noch immer wurden dringend  Jäger im Pazifik und Asien für britische und Commonwealth-Luftwaffen benötigt, daher bestellte Grosbritannien zusätzlich 170 Flugzeuge. Die Flugzeuge wurden an die RAAF-, RAF- und RNZAF-Jägerstaffeln in Singapur, Malaya und Burma geschickt, kurz vor dem Ausbruch des Krieges mit Japan.
Als die Japaner am 8. Dezember 1941 in das nördliche Malaya eindrangen, bewährte sich die Buffalo zunächst adäquat. Gegen die Nakajima Ki-27 "Nate" konnten die überladenen Brewsters zumindest mithalten, wenn sie Zeit hatten, in die Einsatzhöhe zu gelangen, und erreichten zunächst eine beachtliche Anzahl von Abschüssen. Allerdings als immer größere Anzahlen japanischen Jägern auftraten, darunter deutlich überlegene Typen wie der Nakajima Ki-43 "Oscar", wurden die Buffalo-Piloten, sowohl in der Luft als auch auf dem Boden, überwältigt.

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No. 60 Squadron

No. 67 Squadron

No. 71 Squadron

 

 

 

   

No. 146 Squadron

No. 243 Squadron

 

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Specifications Buffalo I

Wingspan

Spannweite

10.67 m

Length

Länge

8.03 m

Height

Höhe

3.66 m

Wing area Flügelfläche

19.40 m2

Engine

Motor

 Wright GR-1820-G-105 Cyclone 1,200 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

517 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,146 kg

Loaded weight

Startgewicht

3,247 kg

Climb Rate

Steigrate

12.4 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

10,100 m

Range

Reichweite

1,553 km

Armament

Bewaffnung

4 x 12.7 mm machine Guns

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last update 27. May 2017

written 27. March 2016

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