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Bristol Sycamore

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Aircraft of the Royal Air Force

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Development

Entwicklung

 

The Bristol Type 171 Sycamore was an early helicopter developed and built by the helicopter division of the Bristol Aeroplane Company. Typically capable of seating up to three passengers, the type was often used as a transport for both passengers and cargo alike. In RAF service, the Sycamore was normally used in the search and rescue and casualty evacuation roles.

 

Der Bristol Typ 171 Sycamore war ein früher Helikopter, der von der Hubschrauberabteilung der Bristol Airplane Company entwickelt und gebaut wurde. Typischerweise in der Lage, bis zu drei Passagiere zu transportieren, wurde der Typ gleichermaßen oft als Transport für Passagiere und Fracht  verwendet. Im RAF-Duienst wurde die Sycamore normalerweise in den Such- und Rettungs- und Evakuierungsrollen verwendet.

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Variants

Versionen

 

HR.12

Four Mk.3A built for the RAF for evaluation as search and rescue aircraft.

HR.12

Vier Mk.3A für die RAF für die Tests als Such- und Rettungshubschrauber gebaut.

 

HR.13

Two Mk.3A built with rescue winches for the RAF for evaluation as search and rescue aircraft.

 

HR.13

Zwei Mk.3A für die RAF gebaut mit Rettungswinden zum testen als Such- und Rettungshubschrauber.

 

HR.14

85 Mk.4 built for the RAF, as search and rescue aircraft.

 

HR.14

85 Mk.4 für die RAF gebaut, als Such- und Rettungshubschrauber.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

In April 1953, the Sycamore HR.14 entered service with 275 Squadron; and went on to serve with nine squadrons in total. Various marks of the Sycamores were inducted into RAF service; they would primarily be used as Air Ambulances and for Search and Rescue operations. The type was used by the RAF Central Flying School for pilot training purposes.

 

Im April 1953 trat die Sycamore HR.14 bei der 275 Staffel in Dienst;später wurden insgesammt neun Staffeln ausgerüstet. Verschiedene Modelle der Sycamores wurden in den RAF-Dienst aufgenommen; Sie würden in erster Linie als Air Ambulances und für Search and Rescue Operationen verwendet werden. Der Typ wurde auch von der RAF Central Flying School für Pilotausbildungszwecke verwendet.

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No. 22 Squadron No. 32 Squadron No. 84 Squadron
 

 

 

     
No. 103 Squadron No. 110 Squadron No. 118 Squadron
 

 

 

     
No. 194 Squadron No. 225 Squadron No. 228 Squadron
 

 

 

     
No. 275 Squadron No. 284 Squadron No. 651 Squadron
 

 

 

     
No. 657 Squadron Central Flying Shool  
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Specifications HR.14

Rotor diameter

Rotordurchmesser

14.80 m

Length

Länge

18.62 m

Height

Höhe

4.23 m

Engine

Motor

1 × Alvis Leonides piston engine, 550 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

212 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,728 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,540 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

?

Range

Reichweite

531 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung

three passengers or 454 kg payload

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last update 1. May 2017

written 1. May 2013

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