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Hawker Siddley Nimrod

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Aircraft of the Royal Air Force

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Development

Entwicklung

 

     
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Variants

Versionen

 

MR.1

Nimrod based on the Comet 4 civil airliner, 38 built

 

MR.1

Nimrod basierend auf dem Comet 4 Zivilflugzeug, 38 Maschinen

 

R.1

Three Nimrod aircraft were adapted for the signals intelligence role

 

R.1

Drei Nimrod-Flugzeuge wurden für die Elektronische Aufklärung angepasst

 

MR.2

Modernisation of the aircraft's electronic suite, 34 MR.1 brought to the MR.2 standard, and 8 new built

 

MR.2

Modernisierung der elektronischen Ausrüstung des Flugzeugs, 34 MR.1 auf den MR.2 Standard gebracht und 8 neue Maschinen

 

MR.2P

Several MR.2s were fitted with new communications and ECM equipment

 

MR.2P

Mehrere MR.2s wurden mit neuen Kommunikations- und ECM-Geräten ausgestattet

 

AEW.3

modified Nimrod was proposed for the Airborne Early Warning (AEW) mission, 4 MR.1 and 7 MR.2 modified

 

AEW.3

 Modifizierte Nimrod wurde für die Airborne Early Warning (AEW) Mission vorgeschlagen, 4 MR.1 und 7 MR.2 modifiziert

 

MRA.4

Version with Rolls-Royce BR710 turbofan engine, and larger wing. 3 built

 

MRA.4

Version mit Rolls-Royce BR710 Turbofan-Triebwerk und grösserem Fflügel. 3 gebaut

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

     
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  No. 42 Squadron No. 51 Squadron No. 120 Squadron
 

 

 

     
No. 201 Squadron No. 203 Squadron No. 206 Squadron
 

 

 

     
No. 236 OCU    
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Specifications MR.2

Wingspan

Spannweite

35.00 m

Length

Länge

38.65 m

Height

Höhe

9.14 m

Wing area Flügelfläche

197.05 m²

Engine

Motor

4 × Rolls-Royce Spey turbofans, 12,160 lbf each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

923 km/h

Empty weight

Leergewicht

39,009 kg

Loaded weight

Startgewicht

87,090 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

13,411 m

Range

Reichweite

9,265 km

Armament

Bewaffnung

up to 9,100 kg payload

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Serials Hawker Nimrod

Prototype

XV 147 & XV 148

2

MR.1

XV 226 - XV 263

38

R.1

XW 664 - XW 666

3

MR.2

XZ 280 - XZ 287

8

MRA.4

ZJ 516 - ZJ 518

3

 

 

52

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last update 1. May 2013

written 1. May 2013

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