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Hunting Percival Pembroke

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Aircraft of the Royal Air Force

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Development

Entwicklung

 

The Percival Pembroke was a British high-wing twin-engined light transport aircraft built by the Percival Aircraft Company, later Hunting Percival.

The design of the Prince continued from the P.48 Merganser. Further development of the type led to the Survey Prince survey aircraft and the Sea Prince. An improved version of the Prince 3 with an increased wingspan and engine and undercarriage modifications was developed for the Royal Air Force as the Percival Pembroke.
  Die Percival Pembroke war ein britisches zweimotoriges Mehrzweckflugzeug, das von der Percival Aircraft Company gebaut wurde, später Hunting Percival.
Das Design der Prince wurde von der P.48 Merganser abgeleitet. Eine Weiterentwicklung des Typs führte zum Vermessungsflugzeug Survey Prince und zum Sea Prince. Eine verbesserte Version des Prince 3 mit vergrösserter Spannweite sowie Motor- und Fahrwerkmodifikationen wurde für die Royal Air Force als Percival Pembroke entwickelt.
         

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Variants

 

Versionen

  C.1 Communications and transport variant, 44 built. C.1 Verbindungs- und Transport-Variante für die RAF, 44 Maschinen
  C(PR).1 Photographic reconnaissance variant, six built and two conversions from C.1.   C(PR).1 Foto-Aufklärer-Version, 6 gebaut plus 2 umgebaute C.1
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

It entered service with the RAF as the Percival Pembroke C.1 in 1953 to replace the Avro Anson for light transport duties. As with other RAF transports, the passenger seats are rearward-facing for improved safety.

Six were produced as the Pembroke C(PR).1 photographic reconnaissance aircraft, these saw use by No. 81 Squadron RAF during the Malayan Emergency. The RAF's Pembrokes were modified to extend their lifespan in 1970. The last unit to use them was No. 60 Squadron, based at RAF Wildenrath in Germany, these were withdrawn from use in 1988 and were replaced by the Hawker Siddeley Andover.
 

1953 wurde die Percival Pembroke C.1 bei der RAF in Dienst gestellt wo sie die Avro Anson für leichte Transportaufgaben zu ersetzen.Wie bei anderen RAF Transportflugzeugen sind die Passagiersitze, für eine verbesserte Sicherheit, nach hinten orientiert.
Sechs wurden als Pembroke C (PR).1 Foto-Aufklär
er-Fflugzeuge produziert. diese wurden von der No. 81 Squadron der RAF während der malaiischen Krise eingesetzt. Die Pembrokes der RAF wurden  1970 modifiziert, um ihre Lebens-dauer zu verlängern. Die letzte Einheit war die No. 60 Squadron, stationiert in RAF Wildenrath in Deutschland, die sie 1988 aus dem Dienst nahmen und durch die  Hawker Siddeley Andover ersetzten.

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No. 21 Squadron No. 32 Squadron No. 60 Squadron (1961)
 

 

 

No. 60 Squadron (1969) No. 60 Squadron (1974) No. 70 Squadron (1962)
 

 

 

No. 81 Squadron (1958) No. 152 Squadron (1962) No. 152 Squadron (1967)
 

 

 

   
No. 152 Squadron (1966) No. 207 Squadron No. 209 Squadron
 

 

 

 
No. 267 Squadron Signals Command 2nd TAF Com. Squadron
 

 

 

ETPS Levant Com. Flight Eastleigh Station Flight
 

 

 

   
SHAPE HQ    
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Specifications C.1

Wingspan

Spannweite

19.66 m

Length

Länge

14.02 m

Height

Höhe

4.9 m
Wing area Flügelfläche 19.66 m

Engine

Motor

2× Alvis Leonides 127 9-cylinder radial piston engines, 540 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

300 km/h

Empty weight

Leergewicht

4,400 kg

Loaded weight

Startgewicht

6,124 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,680 m

Range

Reichweite

1,850 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung Crew 2
8 passengers
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last update 1. May 2013

written 1. May 2013

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