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North American Mustang

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Aircraft of the Royal Air Force

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Development

Entwicklung

 

The North American Aviation P-51 Mustang is an American long-range, single-seat fighter and fighter-bomber used during World War II, the Korean War and other conflicts. The Mustang was designed in 1940 by North American Aviation (NAA) in response to a requirement of the British Purchasing Commission.

 

Die North American Aviation P-51 Mustang ist ein amerikanischer Enisitziger-Langstrecken-Jäger und Jagdbomber, der während des Zweiten Weltkriegs, des Koreakriegs und anderer Konflikte verwendet wird. Der Mustang wurde 1940 von der North American Aviation (NAA) als Reaktion auf eine Anforderung der britischen Einkaufskommission entworfen.

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Variants

Versionen

 

Mk. I

The first 320 NA-73 and 300 NA-83 were designated as Mustang I.

Mk. I

Die ersten 320 NA-73 und 300 NA-83 wurden als Mustang I bezeichnet.

 

Mk. Ia

The first RAF Mustangs supplied under Lend-Lease were 93 P-51s, designated Mk Ia.

 

Mk. Ia

Die ersten RAF-Mustangs, die unter Lend-Lease geliefert wurden, waren 93 P-51s, die als Mk Ia bezeichnet.

 

Mk. II

P-51A for the RAF under Lend-Lease, 50 built

 

Mk. II

P-51A für die RAF unter Lend-Lease, geliefert 50 Maschinen

 

Mk. III

308 P-51Bs and 636 P-51Cs which were known in RAF service as Mustang Mk IIIs

 

Mk. III

308 P-51Bs und 636 P-51Cs, die im RAF-Dienst als Mustang Mk IIIs bekannt waren

 

IMk. V

P-51D for the RAF under Lend-Lease, 828 built

 

IMk. V

P-51D für die RAF unter Lend-Lease geliefert, 828 Maschinen
 

Mk. IVa

P-51K for the RAF under Lend-Lease, 600 built

 

Mk. IVa

P-51K für die RAF unter Lend-Lease geliefert, 600 Maschinen
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

After the arrival of the initial aircraft in the UK in October 1941, the first Mustang Mk Is entered service in January 1942, the first unit being 26 Squadron RAF. Due to poor high-altitude performance, the Mustangs were used by Army Co-operation Command, rather than Fighter Command, and were used for tactical reconnaissance and ground-attack duties. On 10 May 1942, Mustangs first flew over France, near Berck-sur-Mer. On 27 July 1942, 16 RAF Mustangs undertook their first long-range reconnaissance mission over Germany. During the amphibious Dieppe Raid on the French coast (19 August 1942) four British and Canadian Mustang squadrons, including 26 Squadron, saw action covering the assault on the ground. By 1943–1944, British Mustangs were used extensively to seek out V-1 flying bomb sites.

 

Nach der Ankunft der ersten Flugzeuge in Großbritannien im Oktober 1941 wird der erste Mustang Mk I im Januar 1942 in Betrieb der ersten Staffel, der 26 Staffel genommen. Wegen der schlechten Höhenleistung wurden die Mustangs von Army Co-Operation Command anstatt Fighter Command für taktische Aufklärungs- und Bodenangriffsaufgaben verwendet. Am 10. Mai 1942 flog Mustangs zuerst über Frankreich, in der Nähe von Berck-sur-Mer.  Am 27. Juli 1942 unternahmen 16 RAF-Mustangs ihre erste weitreichende Aufklärungsmission über Deutschland. Während des amphibischen Dieppe-Raids an der französischen Küste (19. August 1942) waren vier britische und kanadische Mustang-Staffeln, darunter 26 Staffel im Einsatz, die den Angriffe auf dem Bodeneinheiten machten. Von 1943-1944 wurden britische Mustangs weitgehend benutzt, um die Abschussstellungen der V-1 fliegende Bomben zu suchen.

RAF Mustang Squadrons
Fighter Squadrons 2 Sqn, 4 Sqn, 16 Sqn, 19 Sqn, 26 Sqn, 63 Sqn, 64 Sqn
65 Sqn, 112 Sqn, 118 Sqn, 122 Sqn, 126 Sqn, 129 Sqn
154 Sqn, 165 Sqn, 168 Sqn, 169 Sqn, 170 Sqn, 171 Sqn
213 Sqn, 225 Sqn, 231 Sqn, 234 Sqn, 239 Sqn, 241 Sqn
249 Sqn, 250 Sqn, 260 Sqn, 268 Sqn, 303 Sqn, 309 Sqn
306 Sqn, 309 Sqn, 315 Sqn, 316 Sqn, 400 Sqn, 414 Sqn
441 Sqn, 442 Sqn, 430 Sqn, 516 Sqn, 611 Sqn, 613 Sqn
   

 

 

 

 

 
SEA No. 611 Squadron

 

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Specifications Mustang III

Wingspan

Spannweite

11.28 m

Length

Länge

9.83 m

Height

Höhe

4.08 m

Wing area Flügelfläche

21.83 m²

Engine

Motor

1 × Packard V-1650-7 liquid-cooled V-12, 1,490 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

708 km/h

Empty weight

Leergewicht

3,465 kg

Loaded weight

Startgewicht

5,490 kg

Climb Rate

Steigrate

16.3 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

12,800 m

Range

Reichweite

2,755 km

Armament

Bewaffnung

 6 × 12.7mm guns up to 453 kg of Bombs

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last update 1. May 2017

written 1. May 2013

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