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Stinson Sentinel

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Aircraft of the Royal Air Force

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Development

Entwicklung

 

The Stinson L-5 Sentinel was a World War II era liaison aircraft used by all branches of the U.S. military and by the British RAF.
The primary purpose as a liaison aircraft was courier and communication work, artillery spotting and casualty evacuation. The L-5B models were modified to carry a litter patient or light cargo, or a rear seat passenger sitting in the normal position. 
  Der Stinson L-5 Sentinel war Verbindungsflugzeug ein Zweiter Weltkrieg, das von allen Teilen des US-Militärs und von der britischen RAF benutzt wurde.
Der primäre Zweck als Verbindungsflugzeug war Kurier- und Kommunikationsarbeit, Artillerie-Aufklärung und Evakuierung. Die L-5B  Modelle wurden modifiziert, um einen Patienten oder eine leichte Ladung zu tragen, oder ein Passagier, der in der normalen Position sitzt.
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Variants

Versionen

 

I

40 L-5A supplied to the RAF under Lend-Lease.

I

40 L-5A an die RAF unter Lend-Lease geliefert.

 

II

60 L-5Bs supplied to the RAF under Lend-Lease.

 

II

60 L-5Bs, die der RAF unter Lend-Lease geliefert wurden.
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

     
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  No. 27 Squadron No. 117 Squadron No. 194 Squadron
 

 

 

   
  Malaya  Command    
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Specifications Stinson I

Wingspan

Spannweite

10.36m

Length

Länge

7.34m

Height

Höhe

2.41m

Wing area Flügelfläche

14.40m²

Engine

Motor

1 × Lycoming O-435-1, 185hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

262 km/h

Empty weight

Leergewicht

702 kg

Loaded weight

Startgewicht

929 kg

Climb Rate

Steigrate

4.6 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

4,815.6m

Range

Reichweite

603 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung

one Passenger

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last update 1. May 2017

written 1. May 2013

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