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De Havilland Canada C-7 Caribou

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Aircraft of the United States Air Force

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Development

Entwicklung

 

The de Havilland Canada DHC-4 Caribou (designated by the U.S military as C-7 Caribou) is a Canadian-designed and produced specialized cargo aircraft with short takeoff and landing (STOL) capability. The Caribou was first flown in 1958 and although mainly retired from military operations, is still in use in small numbers as a rugged "bush" aircraft.

The de Havilland Canada company's third STOL design was a big step up in size compared to its earlier DHC Beaver and DHC Otter, and was the first DHC design powered by two engines. The Caribou, however, was similar in concept in that it was designed as a rugged STOL utility aircraft. The Caribou was primarily a military tactical transport that in commercial service found itself a small niche in cargo hauling.

 

Die de Havilland Canada DHC-4 Caribou (von der US-Armee als C-7 Caribou bezeichnet) ist ein in Kanada entwickeltes und hergestelltes Spezial-frachtflugzeug mit kurzer Start- und Landefähigkeit (STOL). Die Caribou wurde 1958 zum ersten Mal geflogen und obwohl sie hauptsächlich von militärischen Operationen zurückgezogen wurde, wird sie immer noch in geringer Anzahl als ein robustes "Busch" -Flugzeug verwendet.
Das dritte STOL-Design der de Havilland Canada Company war im Vergleich zu seiner früheren DHC Beaver und DHC Otter eine grosse Weiter-entwicklung und war das erste DHC-Design, das von zwei Motoren angetrieben wurde. Der Caribou war jedoch in seinem Konzept ähnlich, in dem es als ein robustes STOL-Mehrzweck-Flugzeug entworfen wurde. Der Caribou war in erster Linie ein militärischer taktischer Transport, der im kommerziellen Dienst eine kleine Nische im Frachttransport fand.

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Variants

Versionen

 

YAC-1

This designation was given to five DHC-4 Caribou, sold to the United States Army for evaluation.

 

YAC-1

Diese Bezeichnung wurde fünf DHC-4 Caribou gegeben, die zur Bewertung an die U.S. Army verkauft wurden.

 

AC-1
CV-2A

United States Army designation for the first production run of 56 DHC-4 Caribou. Later redesignated CV-2A in 1962.

AC-1
CV-2A

Bezeichnung der U.S. Army für den ersten Produktionslauf von 56 DHC-4 Caribou. Später umbenannt in CV-2A im Jahr 1962.

 

CV-2B

This designation was given to a second production run of 103 DHC-4 Caribou, which were sold to the U.S. Army, with reinforced internal ribbing.

 

CV-2B

Diese Bezeichnung wurde einem zweiten Produktionsserie von 103 DHC-4 Caribou gegeben, die an die U.S. Army mit verstärkten Innenrippen verkauft wurden.

 

C-7A

Designation for the first production run of 56 DHC-4 Caribou in USAF service.

C-7A

Bezeichnung für den ersten Produktionsserievon 56 DHC-4 Caribou im Dienst der USAF.

 

C-7B

Designation for the second production run of 103 in USAF service.

C-7B

Bezeichnung für den zweiten Produktionsserie von 103 im USAF-Dienst.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Impressed with the DHC4's STOL capabilities and potential, the U.S. Army ordered five for evaluation as YAC-1s and went on to become the largest Caribou operator. The AC-1 designation was changed in 1962 to CV-2, and then C-7 when the U.S. Army's CV-2s were transferred to the U.S. Air Force in 1967. U.S. and Australian Caribou saw extensive service during the Vietnam War.

 

Beeindruckt von den STOL-Fähigkeiten und dem Potenzial des DHC4 bestellte die U.S. Army fünf zur Bewertung als YAC-1 und wurde zum grössten Caribou-Betreiber. Die Bezeichnung AC-1 wurde 1962 in CV-2 und dann in C-7 geändert, als die CV-2 der U.S. Army 1967 an die U.S. Luftwaffe über-geben wurden. US-amerikanische und australische Caribou wurden während des Vietnamkrieges umfassend eingesetzt.

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Drawings Air National Guard

Zeichnungen Air National Guard

 

 

 

 
C-7 Units of the Air National Guard
135 TAS  135 TAG Maryland 1979 - 1992
150 TAS  170 TAG New Jersey 1978 - 1990
135 TAS  135 TAG
 

 

 

 
150 TAS  170 TAG
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Drawings USAF

Zeichnungen USAF

 

 

 

C-7 Units of the US Air Force

457 TAS

483 TAW 

KA  blue

1967 - 1972

458 TAS

483 TAW 

KC  white

1967 - 1972

459 TAS

483 TAW 

KE  red

1967 - 1972

535 TAS

483 TAW  KH  light green

1967 - 1972

536 TAS

483 TAW  KL  yellow 1967 - 1972

537 TAS

483 TAW  KN  orange 1967 - 1972

  4449 CCTS

4442 CCTW

TD  white

1967 - 1969

  4449 CCTS

516 TAW

TD  white

1969 - 1970

18 TATS 

516 TAW

TD / DB  white

1970 - 1972

  18 TATS

463 TAW

DB  lime

1972 - 1973

  357 TAS

94 TAFW 

IM

1972 - 1984

  700 TAS

94 TAFW 

DG

1972 - 1982

457 TAS 483 TAW (1966)
 

 

 

457 TAS 483 TAW (1967)
 

 

 

458 TAS 483 TAW (1967)
 

 

 

458 TAS 483 TAW (1969) 459 TAS 483 TAW (1969) 459 TAS 483 TAW (1969)
 

 

 

535 TAS 483 TAW (1967) 535 TAS 483 TAW (1969) 536 TAS 483 TAW (1968)
 

 

 

536 TAS 483 TAW (1970) 537 TAS 483 TAW (1968) 537 TAS 483 TAW (1970)
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Specifications C-7A

Wingspan

Spannweite

29.13 m

Length

Länge

22.12 m

Height

Höhe

9.65 m
Wing area Flügelfläche 84.7 m²

Engine

Motor

2× Pratt and Whitney R-2000-7M2 Twin Wasp 14-cylinder, 1,450 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

348 km/h

Empty weight

Leergewicht

8,283 kg

Loaded weight

Startgewicht

14,198 kg

Climb Rate

Steigrate

413 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,559 m

Range

Reichweite

2,103 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity

Zuladung 32 troops

- Last update: 22. December 2022 Written: 20. January 2008 - -
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