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Bell XFL- Airabonita

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

On November 8, 1938 the U.S. Navy placed a contract with the Bell Aircraft Corporation for a single prototype of the company's Model 12 fighter (which was developed for the Army Air Corps as the XP-39). The Navy was not yet ready to consider the use of aircraft with tricycle-landing gear (such as was found on the XP-39) on its aircraft carriers, and the prototype , designated the XFL-1, was therefore to have a tailwheel undercarriage. Other changes included the use of underwing radiators, installation of an arrestor hook, enlarged vertical surfaces and restressing of the airframe for carrier operations. First flight of the XFL-1 took place on May 13, 1940. Problems with the Allison engine delayed delivery of the Airabonita to the U.S. Navy until February 1941, and then undercarriage trouble caused the aircraft to fail its carrier qualification trials. By December 1941, the XFL-1 was back with Bell in New York for modifications, but Navy interest in the type waned quickly after the start of the war and further development of the type was cancelled.

Am 8. November 1938 bestellte die US-Navy bei der Bell Aircraft Corporation eine einzige Maschine des Modells 12 (die aus der XP-39 des Army Air Corpsent wickelt wurde). Die Marine war jedoch nicht bereit für den Einsatz von Flugzeugträgern eine masine mit Bugfahrwerk zu haben, wie es die XP-39 hatte. Der Protoype der als XFL-1 bezeichnet wurde hatte daher ein Spornrad. Andere Änderungen betrafen die Verwendung von Kühlern unter den Flügeln und eines Fanghakens, vergrösserte Seiten und Höhenruder und ein verstärktes Flugwerk für Trägeroperationen. Der Erstflug der XFL-1 fand am 13. Mai 1940 satt. Probleme mit dem Motor Allison verzögerten Auslieferung der Airabonita an die US Navy bis Februar 1941. Probleme mit dem Fahrwerk liessen die Träger Qualifikation scheitern. Im Dezember 1941 wurde die XFL-1 für Änderungen wieder an Bell in New York geliefert. Nach den beginn des Krieges schwand das Interesse der Navy schnell und die weitere Entwicklung des Typs wurde eingestellt.

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Variants

Versionen

  XFL-1

The first and only Prototype

XFL-1

Der este und einzige Prototyp

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

  Prptotype Prptotype Prptotype
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Specifications

XFL-1

Wingspan

Spannweite

10.67 m

Length

Länge

9.07 m

Height

Höhe

3.89 m

Wing area

Flügelfläche

21.6 m²

Engine

Motor

1× Allison XV-1710-6 V-12 piston engine, 1,150 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

464 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,341 kg

Loaded weight

Startgewicht

3,271 kg

Climb Rate

Steigrate

13.4 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

9,421 m

Range

Reichweite

1,725 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Bell XFL- Airabonita
XFL-1 1588 1

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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