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The Dart was the standard
single-seat torpedo bomber used by the Fleet Air Arm from 1923 until
1933. Although mainly conventional, the large biplane featured two-bay,
equal-span wings that were staggered and could fold for storage aboard
ship. The wing centre section structure was steel with wooden outer
section, all fabric covered. Ailerons were mounted on all four wings.
The fuselage was mounted on the lower wing, and also consisted of a
metal structure with fabric covering. The tail unit had a braced
tailplane and fin with balanced rudder. The divided landing gear had
main wheels on oleo legs that allowed the fitting of a standard torpedo
below the fuselage.
The prototype Dart was first flown in October 1921, and despite its size
handled well, exhibiting a remarkable 69 km/h stalling speed. |
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Die Dart war der Standardtorpedobomber der
Fleet Air Arm von
1923 bis 1933. Hauptsächlich konventionell gebaut hatte der große
Doppeldecker zwei Abstrebungen der beiden Flügen mit gleicher Spannweite.
Diese waren versetzt und konnten Lagerung an Bord des Trägers geklappt
werden. Die Flügelmittelteil-Struktur war aus Stahl mit Holz an den
Außenbereichen mit einer Stoffbespannung.
Querruder waren an allen vier
Flügeln angebracht. Der Rumpf ist am unteren Flügel angebracht, und bestand
ebenfalls aus einer Metallstruktur mit Stoffbespannung. Das Leitwerk hatte
eine verspan-ntes Höhen- und Seitenleitwerk mit Schweberuder.
Das geteilte Fahrwerk hatte
Haupträder auf einzelen gefederten Streben, die den Einbau eines Standard
Torpedos unter dem Rumpf erlaubte.
Der Prototyp Dart wurde erstmals
im Oktober 1921 geflogen, und trotz seiner Größe gutmütig, mit einer mit 69
km/h bemerkenswerten Überziehge-schwindigkeit. |
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The U.S. Navy brought two for evalution in 1921. The aircraft were
designated Swift F and following competitive trials, the U.S. Navy decided
not to proceed with an order and purchased the Douglas DT-2 instead. |
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Die U.S. Navy kaufte 1921 zwei Maschinen zu Testzwecken. Die
Flugzeuge wurden als Swift F bezeichnet und nach den Tests entschied die U.S. Navy, eine Bestellung für das Konkurrenzmodell Douglas DT-2 zu tätigen. |
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Specifications |
Swift F |
Wingspan |
Spannweite |
13.86 m |
Length |
Länge |
10.78 m |
Height |
Höhe |
3.91m |
Wing area |
Flügelfläche |
60,8 m² |
Engine |
Motor |
1× Napier Lion IIB 12
cylinder broad arrow piston engine, 450 hp |
Maximum speed |
Höchstgeschwindigkeit |
170 km/h |
Empty weight |
Leergewicht |
1,900 kg |
Loaded weight |
Startgewicht |
3,000 kg |
Climb Rate |
Steigrate |
3.0 m/s |
Service ceiling |
Gipfelhöhe |
4,000 m |
Range |
Reichweite |
660 km |
Armament |
Bewaffnung |
1 × forward firing machine
gun and 1 × Lewis gun in rear cockpit.
1 × torpedo or up to 2 × 236 kg bombs |
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