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Boeing EB-47E Stratojet

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Development

Entwicklung

The B-47E 52-0410 and 52-0412 were converted to EB-47Es in the mid-1960s for service with U.S. Navy's Fleet Electronic Warfare Support Group (FEWSG). Considered to be on indefinite loan from USAF, these aircraft were unlike the USAF EB-47Es, with some of their ECM gear fitted into pods carried on the external fuel tank pylons. They were used for tests of naval ECM systems and as "electronic aggressors" in naval and joint exercises.

Die B-47E 52-0410 und 52-0412 wurden Mitte der 1960er Jahre für die U.S. Navy Electronic Warfare Support Group (FEWSG) in EB-47E  umgebaut. Die Flugzeuge waren von der USAF ausgeliehen und im gegenatz zu den EB-57E, mit ECM-Behältern in den Pylonen für die Aussentanks ausgerüstet. Sie wurden für die Tests von Marine ECM-Systemen und als "elektronische Aggressoren" bei Marine- und gemeinsame Übungen verwendet.

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Variants

Versionen

  EB-47E

B-47E modified for electronic countermeasures missions, 2 converted

EB-47E

B-47E modifiziert für elektronische Abwehr, 2 Maschinen

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The US Navy acquired EB-47E electronics countermeasures aircraft that remained in use until 1977.

Die US Navy verwendete zwei EB-47E für die elektronische Abwehr, die Maschinen blieben bis 1977 im Dienst.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

Technische Daten

Specifications

EB-47E

Wingspan

Spannweite

35.37 m

Length

Länge

32.65 m

Height

Höhe

8.54 m

Wing area

Flügelfläche

132.7 m²

Engine

Motor

6 × General Electric J47-GE-25 turbojets, 32 kN each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

977 km/h

Empty weight

Leergewicht

35,867 kg

Loaded weight

Startgewicht

60,340 kg

Climb Rate

Steigrate

23.7 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

10,100 m

Range

Reichweite

3,240 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serials

Seriennummern

Boeing B-47 Stratojet
EB-47E 52-0410 + 52-0412 2

Total

2


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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