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Boeing O2B-

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

Boeing converted 30 ex Army de Havilland DH4.M-1 airframe as O2B-1 for observation duties. The serials were A-6898 / A-6927.

Four were later further modified to O2B-2 standard. These had serials A-6924 / A-6927.   

Boeing baute 30 ex Army de Havilland DH4.M-1 Zellen als O2B-1 als Beobachtungsflugzeuge um. Die Seriennummern waren A-6898 - A-6927.
Vier wurden später ebenfalls zum O2B-2-Standard modifiziert. Diese hatten die Seriennummern  A-6924 - A-6927.

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Variants

Versionen

 

O2B-1

Postwar version by Boeing (Model 16) with new fuselage.

 

O2B-1

Nachkriegsversion von Boeing (Modell 16) mit neuem Rumpf.

 

O2B-2

Further modified to O2B-2 standard

 

O2B-2

Weiter verbessert zum O2B-2 Stan-dard

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

A large number of DH-4s were also used by the U.S. Navy and U.S. Marine Corps, both during the First World War and postwar. The Navy and Marine Corps received a total of 51 DH-4s during wartime, followed by 172 DH-4B and DH-4B-1 aircraft postwar and 30 DH-4M-1s with welded steel-tube fuselages (redesignated O2B) in 1925. They remained in service with the Marine Corps until 1929, being used against rebel factions in Nicaragua in 1927, carrying out the first dive-bombing attacks made by U.S. military forces. The U.S. Navy converted some DH-4M-1s into primitive air ambulances that could carry one stretcher casualty in an enclosed area behind the pilot.

Eine große Anzahl von DH-4 wurde auch von der U.S. Navy und dem U.S. Marine Corps sowohl während des Ersten Weltkriegs als auch nach dem Krieg verwendet. Die Navy und das Marine Corps erhielten während des Krieges insgesamt 51 DH-4, gefolgt von 172 DH-4B und DH-4B-1 Flugzeugen nach dem Krieg und 30 DH-4M-1 mit geschweißten Stahlrohrrümpfen (umbenannt O2B) im Jahr 1925. Sie blieben bis 1929 im Dienst des Marine Corps und wurden 1927 gegen Rebellengruppen in Nicaragua eingesetzt, wo sie die ersten Bombenangriffe der US-Streitkräfte durchführten. Die U.S. Navy wandelte einige DH-4M-1 in primitive Luftambulanzen um, die in einem geschlossenen Bereich hinter dem Piloten eine Trage tragen konnten.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications

O2B-1

Wingspan

Spannweite

9.35 m

Length

Länge

13.21 m

Height

Höhe

3.35 m

Wing area

Flügelfläche

40.16 m²

Engine

Motor

1 × Liberty 12A V-12 piston, 400 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

197 Km/h

Empty weight

Leergewicht

1'200 Kg

Loaded weight

Startgewicht

1'911 Kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

4'267 m

Range

Reichweite

885 Km

Armament

Bewaffnung

2 x fixed forward firing 7,62 mm machine gun, 2 x 7,62 mm machine gun on Scarff ring at rear

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Serial, Boeing O2B-

O2B-1

A6898 - A6927

30

Total

30


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last update 27. June 2015

written 13. Oktober 2015

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