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Budd RB-1 Conestoga

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Development

Entwicklung

The Budd RB-1 Conestoga was the first aircraft of original design to be fabricated entirely of shotwelded stainless steel. It was designed to meet a U.S. Navy specification for a twin-engined cargo carrier and troop transport. The Army version was known as the C-93, but the initial order was canceled due to delays caused by manufacturing problems. The Navy version was designated the RB-1, but only 17 of the initial 200 ordered were delivered before cancellation of that order.

Die Budd RB-1 Conestoga war das erste Flugzeug das vom Design her ausschließlich aus Edelstahl gefertigt wurde. Sie wurde nach einer Spezifikation der U.S. Navy für einen zweimotoriges Fracht-flugzeug und  Truppentransporter entwickelt. Die USAAF-Version wurde C-93 genannt, aber die Bestellung aufgrund von Verzögerungen in der Herstellung von Stahlflugzeugen wieder .zurückgezogen  Die Navy-Version wurde RB-1 genannt, aber nur 17 der ursprünglichen 200 bestellten Maschinen wurden schlussendlich produziert.

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Variants

Versionen

 

RB-1

17 planes

RB-1

17 Maschinen

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The Budd Conestoga was only used by some Naval Air Stations. 

Die Budd Conestoga wurde nur von wenigen Marinestationen als Transporter verwendet-.

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Drawings

Zeichnungen

  Budd-02.png (59624 Byte) Budd-01.png (61187 Byte) Budd-03.png (71934 Byte)
 

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Specifications

Technische Daten

Specifications

RB-1

Wingspan

Spannweite

 30.48 m

Length

Länge

 20.73 m

Height

Höhe

 9.68 m

Wing area

Flügelfläche

 130.06 m2

Engine

Motor

  2 x Pratt & Whitney R-1830-92

1,200 PS

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

 317 km/h

Empty weight

Leergewicht

 9,143 kg

Loaded weight

Startgewicht

  15,359 kg

Climb Rate

Steigrate

 ?

Service ceiling

Gipfelhöhe

 ?

Range

Reichweite

 2,607 km

Armament

Bewaffnung

keine

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Serials

Seriennummern

Budd RB- Conestoga

RB-1

39292 - 39308

17

Total

17


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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