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Burgess-Dunne D.8

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The D.8 was a tailless four bay unstaggered biplane with its wings swept at 32°. Its constant chord wings were built up around two spruce spars, the forward one forming the leading edge. The D.8's water-cooled 4-cylinder, 60 hp engine directly drove a four-bladed pusher propeller, saving weight compared with the D.5's chain drive.

Die D.8 war ein schwanzloser Doppeldecker mit gestaffelten Flügeln die um 32 ° gepfeilt waren. Die sich nicht verjüngenden Flügel hatten zwei Holme die die Vorderkante bildeten. Die D.8 hatte einen wassergekühlten 4-Zylinder, 60 PS Motor der direkt einen vierflügeligen Druckpropeller antrieb, dies sparte Gewicht im Vergleich zum Kettenantrieb der D.5.

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Variants

Versionen

  D.8

US Navy version, 2 planes

D.8

US Navy Version, 2 Maschinen

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Two D.8 where delivered to the U.S. Navy as type AH-7, fitted with a 90 hp Curtiss engine and AH-10 with the 100 hp Curtiss. The latter set a U.S. altitude record of 3,050 m on 23 April 1915.

Zwei D.8 wurden an die U.S. Navy als Typ AH-7, mit einem 90 PS Motor Curtiss und AH-10 mit dem 100 PS Curtiss motorisiert geliefert. Letztere setzen einen U.S. Höhenrekord von 3'050 m am 23. April 1915.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

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Specifications

D.8

Wingspan

Spannweite

14.02 m

Length

Länge

7.85 m

Height

Höhe

?

Wing area

Flügelfläche

50.6 m2

Engine

Motor

Curtiss OXX2 8-cylinder water-cooled engine 100 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

90 km/h

Empty weight

Leergewicht

635 kg

Loaded weight

Startgewicht

862 kg

Climb Rate

Steigrate

2.5 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

?

Range

Reichweite

?

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Burgess-Dunne D.8
D.8 AH-7 1
D.8 AH-10 1

Total

2


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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