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Caproni Ca.46

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Caproni Ca.5 was an Italian heavy bomber of the World War I and the postwar era. It was the final version of the series of aircraft that began with the Caproni Ca.1 in 1914.

On 25. November 1917 the US Army ordered 50 Ca-5s to be constructed by Curtiss. The order was

subsequently cancelled. Further Ca-5s were ordered from Standard, Curtiss and Fisher Body from 19 August 1918 but only four 40069 / 40071 and 42119 were completed.

Fifteen Ca.46 aircraft ordered by the U.S. Navy with serials A5815 - A5829 and which were to be delivered to the US Post Office, were also cancelled.   

Der Caproni Ca.5 war ein italienischer schwerer Bomber des Ersten Weltkriegs und der Nachkriegszeit. Es war die finale Version der Flugzeugserie, die 1914 mit der Caproni Ca.1 begann.

Am 25. November 1917 bestellte die US-Armee 50 Ca.5 von Curtiss. Die Bestellung wurde anschlies-send storniert. Weitere Ca-5 wurden von Standard, Curtiss und Fisher Body am 19. August 1918 bestellt, aber nur vier 40069 / 40071 und 42119 wurden fertig gestellt.

Fünfzehn Ca.46-Flugzeuge, die von der U.S. Navy mit den Serien A5815 bis A5829 bestellt und an das US-Postamt geliefert werden sollten, wurden ebenfalls annulliert.

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Variants

Versionen

 

Ca.46

late-war variant with three 360 hp Liberty engines.

Ca.46

Späte Variante mir drei 360 PS Liberty Motoren.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

Ca.46

Wingspan

Spannweite

23.40 m

Length

Länge

12.6 m

Height

Höhe

4,41 m

Wing area

Flügelfläche

150.00 m2

Engine

Motor

3 x Liberty L-12 da 350 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

160 km/h

Empty weight

Leergewicht

3,300 kg

Loaded weight

Startgewicht

4,600 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

4,600 m

Range

Reichweite

600 km

Armament

Bewaffnung

2 to 4 machine guns
533 kg Bomben

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Serial, Caproni Ca,46

Ca-46

A5815 - A5829

15

Total

15


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last update 27. June 2015

written 13. Oktober 2015

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