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Cessna JRC- Bobcat

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The JRC-1 was a military version of the commercial Cessna T-50 light transport. In 1942, the U.S Army Air Force adopted the Bobcat as a light personnel transport and those delivered after January 1, 1943 were designated UC-78s. By the end of World War II, Cessna had produced more than 4,600 Bobcats for the U.S. military, 67 of which were transferred to the U.S. Navy as JRC-1s

Die JRC-1 war eine militärische Version der zivilen Cessna T-50 leichten Transportflugzeuges. 1942 wählte die U.S. Army die Bobcat als leichtes Transportflugzeug. Ab dem 1. Januar 1943 wurde die UC-78 ausgeliefert. Bis zum Ende des Zweiten Weltkriegs, hatte Cessna mehr als 4'600 Bobcats für das U.S. Militär, von denen 67 an die U.S. Navy als JRC-1s geliefert wurden, produziert.

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Variants

Versionen

  JRC-1

Navy light transport version of the UC-78 with two Jacobs R-775-9 engines, 67 delivered.

JRC-1

Leichte Transport-Version der UC-78 für die US Navy mit zwei R-Jacobs 775-9 Motoren, 67 geliefert.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

During the Second World War, the Cessna Bobcat JRC-1 was used as a light transport aircraft at all theaters of war.

Während des Zweiten Weltkriegs wurde die Cessna JRC-1 Bobcat als leichtes Transport-flugzeug auf allen Kriegsschauplätzen eingesetzt.

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Drawings

Zeichnungen

 
 

NAS Pensacola 1942

NAS Alameda 1943

US Navy 1943

   
 

US Marines 1942

US Navy 1944

 
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Specifications

JRC-1

Wingspan

Spannweite

12.78 m

Length

Länge

9.98 m

Height

Höhe

3.02 m

Wing area

Flügelfläche

27.41 m²

Engine

Motor

2 × Jacobs R-755-9, 245 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

314 km/h

Empty weight

Leergewicht

1588 kg

Loaded weight

Startgewicht

2585 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

6705 m

Range

Reichweite

1207 km

Armament

Bewaffnung

none
Capacity Zuladung 5 passengers
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Serial, Cessna JRC-
JRC-1 55772 - 55783 12

JRC-1

64442 - 64496

55

Total

67


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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