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Cessna T-47 Citation

Cessna C-35 Encore

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Development

Entwicklung

The Cessna Citation II was the first of the Model 550 series of Citation jets, which are light corporate jet built by Cessna. A direct development of the Citation I, the Citation II led to the later development of the Citation II/SP, the S550 Citation S/II, and the Citation Bravo. The Citation II was also used by the U.S. Navy under the designation T-47A for radar system training.

The Cessna Citation V (designated Model 560 by Cessna) is a turbofan-powered small-to-medium-sized business jet built by the Cessna Aircraft Company in Wichita, Kansas. A stretch of the Cessna Citation II series, the Citation V aircraft was evolved into the Citation Ultra, the Citation Encore, and the Citation Encore+ models.

Die Cessna Citation II war die erste der Citation Jets der Modellreihe 550, die von Cessna gebaut wurde. Eine direkte Weiterentwicklung der Citation I, der Citation II führte zur späteren Entwicklung der Citation II/SP, der S550 Citation S/II und der Citation Bravo. Die Citation II wurde auch von der U.S. Navy unter der Bezeichnung T-47A für das Radarsystemtraining verwendet.
Die Cessna Citation V (bezeichnet als Modell 560 von Cessna) ist ein von der Cessna Aircraft Company in Wichita, Kansas, gebauter, mit einem Turbofan betriebener kleiner bis mittelgroßer Geschäftsjet. Als Teil der Cessna Citation II-Serie wurde das Citation V-Flugzeug zu den Modellen Citation Ultra, Citation Encore und Citation Encore + weiterentwickelt.

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Variants

Versionen

  T-47A

Radar system trainers of the U.S. Navy

T-47A

Radarsystemtrainer der U.S. Navy

  UC-35C

Transport version of the U.S. Marine Corps JT15D-5D engines

UC-35C

Transportversion des U.S. Marine Corps mit JT15D-5D Motoren

  UC-35D

Transport version of the U.S. Marine Corps PW535A engines

UC-35D

Transportversion des U.S. Marine Corps mit PW535A Motoren

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

OFifteen aircraft were purchased by the Navy to train Naval Flight Officers, primarily its Navy F-14 Tomcat Radar Intercept Officers, Navy and Marine Corps A-6 Intruder Bombardier/Navigators, Navy and Marine Corps EA-6B Prowler Electronic Warfare Officers, Marine Corps F/A-18D Hornet Weapon Systems Officers and Navy S-3B Viking Copilot/Tactical Coordinators.

The T-47As were operated by VT-86, which was based at NAS Pensacola, Florida. All but one of the T-47As were destroyed in a hangar fire, and the Navy replaced them with upgraded T-39s

The UC-35C is the U.S. Marine Corps designation for the Citation Ultra, which replaced older versions of the C-12 Huron.

Fünfzehn Flugzeuge wurden von der Navy gekauft, um Naval Flight Officers, vor allem für die F-14 Tomcat Radar Intercept Officers, Navy und Marine Corps A-6 Intruder Bombardier / Navigators, Navy und Marine Corps EA-6B Prowler Electronic Warfare Officers, Marine Corps zu trainieren F/A-18D Hornet Waffensysteme Offiziere und Marine S-3B Viking Copilot / Taktische Koordinatoren.
Die T-47As wurden von VT-86 betrieben, die auf der NAS Pensacola, Florida, stationiert war. Alle außer einer der T-47As wurden alle in einem Hangar-Feuer zerstört, und die Navy ersetzte sie mit verbesserten T-39s

Die UC-35C ist der U.S. Marine Corps Bezeich-nung für die Citation Ultra, die ältere Versionen der C-12 Huron ersetzt.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

Technische Daten

Specifications

T-47A

Wingspan

Spannweite

15.90 m

Length

Länge

14.91 m

Height

Höhe

4.57 m

Wing area

Flügelfläche

?

Engine

Motor

2× Pratt & Whitney Canada JT15D-5D turbofan, 13.55 kN each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

796 km/h

Empty weight

Leergewicht

4,261 kg

Loaded weight

Startgewicht

7,394 kg

Climb Rate

Steigrate

21.5 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

13,715 m

Range

Reichweite

3,650 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

8 passengers

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Serials

Seriennummern

Cessna T-47, C-35 Citation
T-47A 162755 - 162769 15
UC-35C 165740 - 165741 2
UC-35D 165938 - 165939 2
UC-35D 166374 1
UC-35D 166474 1
UC-35D 166500 1
UC-35D 166766 - 166767 2

Total

22


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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