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Culver TD2C- Turkey

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Development

Entwicklung

The success of the PQ-8 led to the development of the "NRD"; a single PQ-8 was converted to the new configuration and tested by the USAAF as the XPQ-14. Larger and faster than the PQ-8, the PQ-14 also had retractable landing gear and fuselage, wings and tail components made of wood with stressed plywood skin. 1,198 were transferred to the US Navy, which designated them as TD2C-1 with the decidedly unattractive name Turkey

Der Erfolg der PQ-8 führte zur Entwicklung der "NRD", eine PQ-8 wurde umgabeut und von der USAAF als PQ-14 getestet. Größer und stärker als der PQ-8 hatte die PQ-14 auch Einziehfahrwerk und Rumpf, Flügel und Heck wurden aus Sperrholz gefertigt. 1198 wurden an die US Navy, die sie als TD2C-1 bezeichnete mit dem unattraktiven Namen der Turkey versehen.

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Variants

Versionen

  TD2C-1

Production version of the PQ-14A for the Navy, 1198 built.

TD2C-1

Produktionsversion der PQ-14A für die Navy. 1198 Maschinen

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Most of the Culver target aircraft were "blasted out of the sky" by Navy anti-aircraft gunners.

Der größte Teil der Culver Zieldarstellungs flugzeugen wurde von Navy Flak-Kanonieren abgeschossen.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

Technische Daten

Specifications

TD2C-1

Wingspan

Spannweite

9.14 m

Length

Länge

5.94 m

Height

Höhe

2.55 m

Wing area

Flügelfläche

 

Engine

Motor

1 × Franklin O-300-11 Single blade, 150 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

300 km/h

Empty weight

Leergewicht

?

Loaded weight

Startgewicht

830 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

5,184 m

Range

Reichweite

823 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serials

Seriennummern

Culver TD2C- Turkey
TD2C-1 69539 - 69739 201
TD2C-1 75739 - 76138 400
TD2C-1 83752 - 83991 240
TD2C-1 119979 - 120338 360

Total

1201


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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