.

Culver XTD4C-

.
.
.

Development

Entwicklung

The Culver Model V was a two-seat cabin monoplane Based on the wartime experience with radio-controlled aircraft the company designed a two-seat cabin monoplane. The Model V has a low-set cantiliver wing with the out panels have a pronounced dihederal. It had a tricycle retractable landing gear and an enclosed cabin with side-by-side seating for two.

Die Culver V-Modell war ein zweisitziger Kabineneindecker, basierend auf Ihren Erfahrungen aus dem zweiten Weltkrieg mit Zieldarstellungs-Drohnen baute Culver diese Variante. Das Modell V hatte einen einfachen Flügel mit einer starken V-Stellung. Ein einziehbares Fahrwerk und eine geschlossene Kabine mit zwei nebeneinander liegenden Sitzen.

.
 

Variants

Versionen

  XTD4C-1

USN radio-controlled target version of the Culver V-2

XTD4C-1

Ferngesteuerte Zieldarstellung-Drohne der Culver V-2

  XUC-1K

The utility version of the TD4C-1

XUC-1K

Mehrzweckversion der TD4C-1

.
 

Drawings

Zeichnungen

  ..

..

   
 

-

   
.

Specifications

Technische Daten

Specifications

XTD4C-1

Wingspan

Spannweite

8.84 m

Length

Länge

6.31 m

Height

Höhe

2.07 m

Wing area

Flügelfläche

11.70 m2

Engine

Motor

1 × Continental C-85 flat-four piston engine, 85 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

201 km/h

Empty weight

Leergewicht

485 kg

Loaded weight

Startgewicht

726 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

544 km

Range

Reichweite

4025 m

Armament

Bewaffnung

none

.
 

Serials

Seriennummern

Culver TD4C-
XTD4C-1 120339 - 120340 2

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
- Corrections, additions and remarks please send to the Web master Michael E. Fader -
- If information from this site is used as source material please credit www.wings-aviation.ch  -
- If this page does not have a navigational frame on the left, click HERE to see the rest of the website. -