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Curtiss CT-1

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Development

Entwicklung

The US Navy was looking for a new torpedo bomber following the demonstration of sinking a battleship with an aircraft. Prototypes of the Curtiss CT-1, Stout ST-1, Fokker FT-1 and Blackburn Swift F were evaluated at the Annacostia Naval Yard. Curtiss won an initial contract to build nine torpedo bombers in 1923, but the order was canceled with one prototype being built.

The aircraft was constructed in Rockaway, New York. The aircraft had twin booms, twin tails, twin floats and a single cockpit. The wings were cantilevered without struts or wires. The fuselage was made of traditional welded tube frame with the-then new technology of an aluminum skin. The rest of the aircraft was of welded tube with a fabric covering. The engine nacelles were deeply recessed into the wings. Two under-wing Lamblin radiators provided cooling. Engine stands were located for mechanics to work on the aircraft. Single-engine operation resulted in a height loss of 100 ft per minute.

Die US Navy suchte, nach der Demonstration der Versenkung eines Schlachtschiffes durch einem Flugzeug, nach einem neuen Torpedobomber. Prototypen der Curtiss CT-1, Stout ST-1,  Fokker FT-1 und Blackburn Swift wurden in der Annacostia Naval Yard getestet. Curtiss gewann einen ersten Auftrag zum Bau von neun Torpedobomber im Jahr 1923, aber der Auftrag wurde nach dem Bau eines Prototypen gekündigt. Die Maschine wurde in Rockaway, New York gebaut.

Das Flugzeug hatte zwei Leitwerksträger und Seitenruder sowie zwei Schwimmer und ein Cockpit. Die Flügel waren freitragend ohne Streben oder Drähte. Der Rumpf war ein traditioneller geschweißte Rohr-Rahmen mit der damals neuen Technologie einer Aluminium-Haut. Der Rest des Flugzeugs hatte eien Stoffbezug. Die Triebwerksgondeln waren tief in die Fügel eingelassen. Zwei unter dem Flügel montierte Lamblin Radiatoren dienten zur Kühlung. beim Betrieb mit nur einem Motor konnte die CT-1 die Höhe nicht halten und verlor pro Minute 30 Meter.

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Variants

Versionen

  CT-1

Twin engine torpedo bomber mounted on floats, was first flown in 1921.

CT-1

Zweimotoriger Torpedobomber auf Schwimmern, Erstflug 1921

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The aircraft was demonstrated to the US Navy at the Annacostia Naval Yard and at the National War College at Fort McNair, Washington, D.C.

Die Maschine wurde der US Navy auf der Annacostia Naval Yard und dem National War College, Fort McNair, Washington, D.C. präsentiert.

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Drawings

Zeichnungen

 

   
 

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Specifications

Technische Daten

Specifications

CT-1

Wingspan

Spannweite

20.00 m

Length

Länge

16.00 m

Height

Höhe

4.70 m

Wing area

Flügelfläche

?

Engine

Motor

2 × Curtiss D-12 , 350 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

172 km/h

Empty weight

Leergewicht

?

Loaded weight

Startgewicht

5,084 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

1,600 m

Range

Reichweite

?

Armament

Bewaffnung

?

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Serials

Seriennummern

Curtiss CT-
CT-1 A-5890 1
CT-1 A5891 - A5898 (8)

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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