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Curtiss F13C-

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Curtiss 70 was a parasol winged fighter which had an optional lower wing. On 23 November 1932 the U.S. Navy ordered a single aircraft as XF13C-1 and with serial 9343. At that time it was fitted with as a monoplane and had a XR-1510-A2 engine.

In December 1933 the aircraft first flew as a biplane, carrying the designation XF13C-2. The aircraft was designed to facilitate conversions from biplane to monoplane and vice versa. It was found to be inferior in performance. Subsequently the aircraft was reconverted to a monoplane with the designation XF-13C-1 and flew as such for the first time on 7 January 1934. In February 1935 it was fitted with a XR-1510-12 engine, redesignated as XF13C-3. Eventually it was scrapped in 1938.

Die Curtiss 70 war ein Hochdeckerjäger mit einem optionalen Unterflügel. Am 23. November 1932 bestellte die U.S. Navy ein einzelnes Flugzeug als XF13C-1 mit der Seriennummer 9343. Zu dieser Zeit war es als Eindecker ausgestattet und hatte einen XR-1510-A2-Motor.
Im Dezember 1933 flog das Flugzeug zuerst als Doppeldecker und trug die Bezeichnung XF13C-2. Das Flugzeug wurde entworfen, um Umbauten von Doppeldecker zu Eindecker und umgekehrt zu erleichtern. Es wurde festgestellt, dass es schlechte Leistung hatte. Anschließend wurde das Flugzeug mit der Bezeichnung XF-13C-1 wieder zu einem Eindecker umgebaut und flog als solches erstmals am 7. Januar 1934. Im Februar 1935 wurde es mit einem XR-1510-12-Mororausgerüstet und als XF13C-3umbenannt  Schließlich wurde es 1938 verschrottet.

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Variants

Versionen

 

XF13C-1

monoplane configuration

XF13C-1

Eindecker-Konfiguration
 

XF13C-2

biplane configuration  

XF13C-2

Doppeldecker-Konfiguration
 

XF13C-3

rebuild with a XR-1510-12 engine

XF13C-3

Umbau mit einem XR-1510-12 Motor
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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

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Specifications

XF13C-3

Wingspan

Spannweite

10.66 m

Length

Länge

7.62 m

Height

Höhe

2.66 m

Wing area

Flügelfläche

19.04 m2

Engine

Motor

1 × Wright SGR-1510-12,
700 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

396 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,548 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,102 kg

Climb Rate

Steigrate

10.16 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,696 m

Range

Reichweite

1,168 km

Armament

Bewaffnung

1 × 12.7 mm & 1 x 7.62 mm machine gun

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Serial, Curtiss F13C-

XF13C-1

9343

1

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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