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Naval Aircraft Factory TS-

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Curtiss F4C-

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

While the Vought VE-7s were serving the Navy well in the early 1920s, they were not originally designed as fighters. The Naval Aircraft Factory came up with a simple design driven by a 200 hp Lawrance J-1 air-cooled radial engine. Its boxy fuselage was suspended between the upper and lower wings, with the center area of the lower wing enlarged to accommodate a fuel tank.

 

The NAF provided Curtiss with the plans to build the aircraft, and the result, designated TS-1, arrived at NAS Anacostia on 9. May 1922. The TS-1 from Curtiss was delivered with wheels, so the NAF also designed wooden floats to enable their use on vessels other than aircraft carriers. Testing went well, and in late 1922 the Navy ordered 34 planes from Curtiss, with the first arriving on board the USS Langley in December. The NAF built another five themselves, as a test of relative costs, as well as four more used to experiment with water-cooled inline engines.

 

Two all-metal versions of the aircraft, F4C-1s, were developed by Curtiss. This aircraft made its first flight on September 4, 1924. The wings had tubular spars and stamped duraluminum ribs, the fuselage was constructed of duraluminum tubing in a Warren truss form. Compared to the TS-1, the lower wing was raised to the base of the fuselage. The F4C-1 was armed with two 7.62 mm machine guns and was powered by a 200-hp nine-cylinder Wright J-3 radial.   

Die Vought VE-7 im Dienst der Navy in den frühen 1920er Jahren waren nicht als Jäger entworfen worden. Die Naval Aircraft Factory kam mit einem einfachen Design das von einem luftgekühlten 200 PS Lawrance J-1 Sternmotor angetrieben wurde. Sein eckiger Rumpf ist zwischen dem oberen und unteren Flügeln aufgehängt, während der mittlere Bereich des unteren Flügels vergrößert ist, um den Kraftstofftank aufzunehmen.

Die NAF übergab Curtiss die Pläne um die Maschine zu bauen, am 9. Mai 1922 wurde die erste mit der Bezeichnung TS-1 in NAS Anacostia übergeben. Die TS-1 von Curtiss wurde mit Radfahrwerk geliefert, daher entwarf die NAF hölzerne Schwimmer um den Einsatz ab andenen Schiffen als Flugzeugträger zu ermöglichen. Nach erfolgreichen Tests wurden Ende 1922 34 Maschinen bei Curtiss bestellt, die ersten wurden im Dezember an die USS Langley geleifert. Die NAF baute fünf eigene Maschinen um die Kosten zu eruieren und vier weitere mit wassergekühlten Reihenmotoren.

Zwei Ganzmetall-Versionen der Flugzeuge, die F4C-1s, wurden von Curtiss entwickelt. Dieses Flugzeug machte am 4. September 1924 seinen ersten Flug. Die Flügel hatten Rohrholmen und Rippe aus Duraluminium. Im Vergleich zu der TS-1 wurde die unteren Flügel bis zum Rumpfboden angehoben. Die F4C-1 wurden mit zwei 7,62mm Maschinengewehren bewaffnet und von einem 200-PS Neun-Zylinder-Wright J-3 Sternmotor angetrieben.

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Variants

Versionen

 

TS-1

First version, 5 planes built by NAF 34 by Curtiss

TS-1

Erste Version, 5 Maschinen duch NAF gebaut, 34 von Curtiss

 

TS-2

Version with an 240 hp Aeromarine engine, 2 built by NAF

TS-2

Version mit einem 240 PS Motor Aeromarine, 2 von NAF gebaut

 

TS-3

Version with an 180 hp Wright-Hispano engine, 2 built by NAF

TS-3

Version mit einem 180 PS Wright-Hispano-Motor, 2 von NAF gebaut

 

TR-2

TS-3 modified by changing the airfoil section on the wings for the 1922 Curtiss Marine Trophy race

TR-2

TS-3 durch Änderung der des Flügelprofils modifiziert für  für die 1922 Curtiss Marine Trophy Rennen
 

F4C-1

All metal versions for comparison to the original wood and wire con-struction

F4C-1

Metallversionen zum Vergleich zu der ursprünglichen Holz und Draht version.
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

In addition to operating from the carrier deck, the TS-1s served for several years in floatplane configuration aboard destroyers, cruisers, and battleships. Squadron VO-1 operated this way from 1922, and VF-1 flew its float-equipped TS-1s from battleships in 1925 and 1926.

Neben dem Betrieb von den Flugzeugträgern dienten die TS-1 auch für mehreren Jahren in der Wasserflugzeug-Konfiguration an Bord von Zer-störern, Kreuzern und Schlachtschiffen. Die Staffel VO-1 betrieben auf diese Weise von 1922 und VF-1 flog seine mit Schwimmern ausgestattete TS-1 von Schlachtschiffen zwischen 1925 und 1926.

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Drawings

Zeichnungen

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VO-1

VF-1

 
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Specifications

TS-1

Wingspan

Spannweite

7.62 m

Length

Länge

6.70 m

Height

Höhe

2.90 m

Wing area

Flügelfläche

21.00 m²

Engine

Motor

1 × Lawrance J-1 radial, 200 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

198 km/h

Empty weight

Leergewicht

562.5 kg

Loaded weight

Startgewicht

967.5 kg

Climb Rate

Steigrate

4.61 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

4950 m

Range

Reichweite

775.7 km

Armament

Bewaffnung

1 fixed forward-firing 7.62 mm machine gun

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Naval Aircraft Factory TS-1

TS-1 Curtiss

A6248 - A6270

23

TS-1 NAF

A6300 - A6304

5

TS-1 Curtiss

A6305 - A6315

11

TS-2 NAF

A6446 - A6447

2

TS-3 NAf

A6448 - A6449

2

TR-2

A6449

(1)

F4C-1

A6689 - A6690

2

Total

45


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last update 27. June 2015

written 27. June 2015

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