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Curtiss F7C- Seahawk

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Development

Entwicklung

Curtiss' Model 43 was their first aircraft designed expressly for the Navy, rather than a modified Army type. While clearly a descendant of the P-1 Hawk, its wings were constant-chord rather than tapered, and the upper wing had a slight sweepback. The engine was a 450 hp Pratt & Whitney R-1340-B Wasp radial. Entirely fabric-covered, the top wing was framed with spruce, while the fuselage was built from a combination of aluminum and steel tubing, sufficiently strong to serve as a dive bomber as well as a fighter.

Das Curtiss Modell 43 war das erste Flugzeug ausdrücklich für die Marine entwickelt wurde, anstelle eines modifizierten Army Maschine. Als ein Abkömmling der P-1 Hawk hatte die Maschine einen Flügel mit konstanter Breite, und der obere Flügel hatte eine leichte Pfeilung. Der Motor war ein 450 PS Pratt & Whitney R-1340-B Wasp Sternmotorl. Die obere Tragfläche bestand aus Fichtenholz mit einer Stoffbespannung, der Rumpf bestand aus einer Kombination von Aluminium und Stahlrohr, die stark genug waren um als Sturzkampfbomber sowie als Jäger dienen zu können.

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Variants

Versionen

  XF7C-1

Prototype aircraft; one built. 

XF7C-1

Prototyp, eine Maschine

  F7C-1

Singe-seat fighter aircraft, production version; 17 built.

F7C-1

Einsitziger Jäger, Serienversion, 17 Maschinen

  XF7C-2

Single F7C-1 conversion for evaluation with the 575 hp Wright R-1820-1 radial engine 

XF7C-2

Eine F7C-1 umgebaut mit einem 575 PS Wright R-1820-1 Sternmotor

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

17 production aircraft F7C-1 Seahawks were built, and entered service in the USMC's VF-5M at Quantico. In 1930 VF-9M organized the Marine's first aerobatic stunt team, "The Red Devils", with F7Cs featuring red painted noses. They continued in service until 1933.

17 Serienmaschinen der F7C-1 Seahawks wurden gebaut und in Dienst der USMC Staffel VF-5M in Quantico gestellt. 1930 organisierte die Staffel VF-9M der Marine das erste Kunstflug-Team  "Die roten Teufel", mit F7Cs mit rot lackierten Nasen. Sie waren bis 1933 im Dienst.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

Technische Daten

Specifications

F7C-1

Wingspan

Spannweite

9.34 m

Length

Länge

6.88 m

Height

Höhe

2.96 m

Wing area

Flügelfläche

25.55 m²

Engine

Motor

1 × Pratt & Whitney R-1340-B Wasp radial engine, 450 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

249 km/h

Empty weight

Leergewicht

931 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,262 kg

Climb Rate

Steigrate

9.45 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

6735 m

Range

Reichweite

?

Armament

Bewaffnung

2 × 7.62 mm machine guns

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Serials

Seriennummern

Curtiss F7C- Seahawk
XF7C-1 A7653 1
F7C-1 A7654 - A7670 17

Total

18


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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