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Curtiss MF Seagull

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Curtiss MF was a greatly improved two-seat training flying-boat that was evolved from the Model F.Structurally, the MF was more like the HS design than the F, but it was in the weight-power-size class of the F and was intended as a replacement for it.
A very prominent feature of the MF was the use of sponsons on each side of the forward hull as introduced on the America-Class and used on many subsequent flying-boats. Initial powerplant was the 100 hp Curtiss OXX-3 but experimental installations were made with the 150 hp Wright-Hispano and the 150 hp Curtiss K-6, a new six-cylinder inline engine.

Curtiss built six MFs at Garden City on one U.S. Navy order and sixteen of 47 on a second order that was cancelled by the Armistice. The Navy built later 80 more in the Naval Aircraft Factory.

Die Curtiss MF war eine stark verbesserte version des zweisitziges Trainingsflugboot, das aus dem Modell F entwickelt wurde. Strukturell war der MF eher ein HS-Design als die F, aber sie war in der Gewichts- und Größenklasse der F und wurde auch als Ersatz für diese vorgesehen.

Ein sehr wichtiges Merkmal der MF war der Einsatz von Ausegern auf jeder Seite des vorderen Rumpfes ähnlich der Amerika-Klasse und folgenden Flugboten. Anfänglich wurde ein  100 PS Curtiss OXX-3 Motor verwendet aber es wurde auch Versionen mit dem 150 PS Wright-Hispano und dem 150 PS Curtiss K-6 Sechszylinder -Reihen-motor gebaut.

Curtiss baute sechs MFs bei Garden City aufgund einer Bestellung der U.S. Navy und sechzehn von 47 aufgrund einer zweiten Bestellung. Nach dem Waffenstillstand wurde die Produktion eingestellt. Die Navy baute später 80 weitere in der Naval Aircraft Factory.

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Variants

Versionen

 

MF

Only version with an Curtiss OXX-3 V-8, 100 hp engine

Mk. I

Einzige Version mit Curtiss OXX-3 V-8, 100-PS-Motor

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The Curtiss MF was the standard flying-boat trainer from 1917 till the early twenties.

Die Curtiss MF war das Standard-Flugboot-Trainer von 1917 bis in die frühen zwanziger Jahre.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications

MF

Wingspan

Spannweite

15,16 m

Length

Länge

8,78 m

Height

Höhe

3,53 m

Wing area

Flügelfläche

37,34m2

Engine

Motor

1 × Curtiss OXX-3 V-8,
100 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

116 km/h

Empty weight

Leergewicht

839 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,128 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

1,250 m

Range

Reichweite

555 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Curtiss MF
MF A2345 - A2350 6
MF A4403 - A4418  16
MF A4419 - A4449 (31)
MF A5483 - A5562 60

Total

82


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last update 27. June 2015

written 27. June 2015

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