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Curtiss SO3C- Seamew

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Development

Entwicklung

The Curtiss SO3C Seamew was intended as a replacement for the SOC Seagull as the United States Navy's standard floatplane scout. Entering service in 1942, the type suffered a variety of problems, primarily with the Ranger XV-770 engine which was a dismal failure, and was withdrawn by 1944. Among its many flaws, part of the vertical tail was attached to the sliding aft canopy, compromising the aircraft's stability when the aft canopy was in the open position, which it often needed to be for spotting. The unsatisfactory performance of the SO3C-1 in the US Navy led to their withdrawal from first-line service. Many were converted for use as radio-controlled targets under the designation SO3C-1K.

Die Curtiss SO3C Seamew war als Ersatz für die SOC Seagull als Standard Wasserflugzeug der United States Navy' gedacht. Ab 1942 im Dienst litt die Maschine unter vielen Problemen vor allem mit dem Ranger XV-770-Motor und war ein Fiasko. Die Maschine wurde 1944 zurückgezogen. Unter den vielen Fehlern war auch, das ein Teil des Seitenleitwerkes am Beobachtercockpit befestigt war und bei offenem Zustand zur Instabilität der Maschine führte. Die unbefriedigenden Leistungen der SO3C-1 in der US-Marine führte zu dessen Rückzug aus dem Frontdienst.Viele wurden für den Einsatz als Funk-Ziele unter der Bezeichnung SO3C-1K umgewandelt.

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Variants

Versionen

XSO3C-1

Prototype

XSO3C-1 Prototyp
SO3C-1 first version with an  Ranger XV-770-6 engine SO3C-1 Erste Version mit einem Ranger XV-770-6 Motor
SO3C-1K radio-controlled Version of the SO3C-1 SO3C-1K Ferngesteuerte Version der SO3C-1
SO3C-2 Version with a 520 HP engine SO3C-2 Version mit einem 520 PS Motor.
SO3C-2C Carrier-Version of the SO3C-2 with an Tailhook SO3C-2C Trägerversion der SO3C-2 mit eiem Fanghaken
SO3C-3 Version with an with an  Ranger XV-770-8 (600 HP) engine SO3C-3 Version mit einem Ranger XV-770-8 (600 PS) Motor
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Operational history

Einsatzgeschichte

  The Seamew was used only for 2 years by VCS-12 and VCS-13 from the the light Cruisers of the US Navy. Die Seamew wurde nur für 2 Jahre von VCS-12 und VCS-13 auf den Leichten Kreuzern der US Navy eingesetzt.
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Drawings

Zeichnungen

     
 

XSO3U-1

   

Crusier Scout Squadrons

 
  VCS-12 VCS-12 VCS-13
     
  VCS-13    

Misc. Squadrons

 

 

SOSU-2

SOSU-3

VJ-11
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Specifications

Technische Daten

Specifications

SO3C-2

Wingspan

Spannweite

11.58 m

Length

Länge

11.23 m

Height

Höhe

4.57 m

Wing area

Flügelfläche

26.9 m²

Engine

Motor

1× Ranger XV-770-8 inverted V-12, 600 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

277 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,943 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,599 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

4,815 m

Range

Reichweite

1,851 km

Armament

Bewaffnung

1 × 7.62 mm and 1 × 12.7 mm in rear cockpit

147 kg of Bombes

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Serials

Seriennummern

Curtiss SO3C- Seamew
XSO3C-1 1385 1
SO3C-1 4730 - 4783 54
SO3C-2C 4784 - 4792 9
SO3C-1 4793 - 4879 87
SO3C-2 4880 - 5029 150
SO3C-2 04149 - 04198 50
SO3C-3 04199 -04348 250
SO3C-2C 22007 - 22256 250

Total

861


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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