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Douglas R4D-8 C-117D Skytrain

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Aircraft of the U.S. Navy & U.S. Marines Corps

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Development

Entwicklung

The R4D-8 designation was applied to the post war Douglas conversion of the DC-3 into the Super DC-3. This version had a span of 27.43m and a length of 20.65m, 2 Pratt & Whitney R-1830-80 engines and a max. speed of 434 km/h. Earlier the U.S. Navy had tested the prototype as XR4D-8.

The production aircraft were rebuilt from R4D-5s and R4D-6s and new construction numbers were assigned although the original serials were retained.

Die Bezeichnung R4D-8 wurde auf die Douglas-Umbauten von DC-3 nach Super-DC-3 nach dem Krieg angewandt. Diese Version hatte eine Spannweite von 27,43 m und eine Länge von 20,65 m, 2 Pratt & Whitney R-1830-80 Motoren und eine max. Geschwindigkeit von 434 km/h. Früher hatte die U.S. Navy den Prototyp als XR4D-8 getestet.
Die Serienflugzeuge wurden von R4D-5s und R4D-6 umgebaut und neue Konstruktionsnummern zugewiesen, obwohl die ursprünglichen Seriennummern beibehalten wurden.

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Variants

Versionen

XR4D-8

Prototype + two rebuild

XR4D-8 Prototyp + zwei Maschinen umgebaut
R4D-8
C-117D

R4D-5 and R4D-6 aircraft fitted with modified wings and re-designed tail surfaces

R4D-8
C-117D
R4D-5 und R4D-6 Maschinen mit neuen Flügeln und überarbeitetem Höhen- und Seitenleitwerk
R4D-8L
LC-117D

R4D-8 converted for Antarctic use

R4D-8L
LC-117D
R4D-8 für den Einsatz in der Antarktis
R4D-8T
TC-117D

R4D-8 converted as crew trainers

R4D-8T
TC-117D
R4D-8 für den Einsatz als Trainer
R4D-8Z
VC-117D

R4D-8 converted as a staff transport

R4D-8Z
VC-117D
R4D-8 für den Einsatz Stabstransporter
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U.S. Navy and U.S. Marine Corps had 100 of its R4D aircraft modified to Super DC-3 standards as the R4D-8, later redesignated C-117D.

The C-117D remained in front line Marine Corps service until July 1976, but some were retained in other duties until at least 1979 when some were being used by the Station Operations and Maintenance Squadron at MCAS Beaufort, South Carolina.

Die U.S. Navy und das U.S. Marine Corps hatten 100 ihrer R4D-Flugzeuge, die nach Super-DC-3-Standards als R4D-8 modifiziert waren, später umbenannt in C-117D.
Die C-117D blieb bis Juli 1976 im Dienst des Marine Corps, aber einige wurden weiter in anderen Aufgaben bis mindestens 1979 beibehalten, die letzte wurde von der Station Operations and Maintenance Squadron MCAS Beaufort, South Carolina verwendet.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

C-117

Wingspan

Spannweite

27.43m

Length

Länge

20,65 m

Height

Höhe

5.07 m

Wing area

Flügelfläche

?

Engine

Motor

2x  Pratt & Whitney R-1830-80, 1200 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

434 Km/h

Empty weight

Leergewicht

7.928 Kg

Loaded weight

Startgewicht

13'607 Kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

8'046 m

Range

Reichweite

2'547 Km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Douglas C-117

XR4D-8

138659 + 138820

2

R4D-8

12410 + 12412 + 12419 + 12420
12422 + 12425 + 12428 + 12431
12435 + 12437 + 12438 + 12439
12440 + 12441 + 12443 + 12445
17092 + 17097 + 17098 + 17102
17103 + 17108 + 17111 + 17116
17119 + 17122 + 17123 + 17124
17127 + 17140 + 17149 + 17150
17152 + 17153 + 17154 + 17156
17158 + 17160 + 17165 + 17166
17169 + 17171 + 17177 + 17179
17182 + 17188 + 17190 + 17191
17194 + 17196 + 17211 + 17216
17219 + 17241 + 17242 + 17248
17253 + 17255 + 17258 + 17270
17273 + 17281 + 17284 + 17287
39061 + 39064 + 39070 + 39071
39072 + 39080 + 39081 + 39084
39087 + 39096 + 39104 + 39109
50762 + 50772 + 50782 + 50784
50786 + 50796 + 50801 + 50804
50808 + 50812 + 50821 + 50823
50826 + 50833 + 50834 + 50835
50836 + 50838 + 99845 + 99853
99857

97

R4D-8L

12441 + 17092 + 17154 + 17188
17219 + 17235 + 99853.

7

R4D-8T

39104 + 39109 + 50786 + 99845
99853 + 99857

6

R4D-8Z

17175 + 39097

2

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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