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Douglas R2D-

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Douglas DC-2 was a 14-seat, twin-engine airliner produced by the American company Douglas Aircraft Corporation starting in 1934. In 1935 Douglas produced a larger version called the DC-3, which became one of the most successful aircraft in history.

Die Douglas DC-2 war ein 14-sitziges, zwei-motoriges Verkehrsflugzeug der amerikanischen Firma Douglas Aircraft Corporation das ab 1934 produziert wurde. Im Jahr 1935 produzierte Douglas eine größere Version namens DC-3, die eines der erfolgreichsten Flugzeuge in der Geschichte wurde.

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Variants

Versionen

  R2D-1

DC-2 for the U.S. Navy, five build

R2D-1

DC-2 für die U.S. Navy, fünf gebaut

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

Five standard airliners were ordered by the U.S. Navy, and were used as staff transport aircraft. Three went to the Navy, and were based at Anacostia, Pensacola and San Diego, while two went to the Marine Corps, and were based at Quantico, where they were operated by squadron VJ-6M. 

Fünf Standard-Flugzeuge wurden von der U.S. Navy bestellt, und wurden als Transportflugzeug eingesetzt. Drei ging an die Navy, und wurden  in Anacostia, Pensacola und San Diego verwendet, während zwei an das Marine Corps gingen und auf Basis von Quantico, wo sie von Staffel VJ-6M betrieben wurden.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

R2D-1

Wingspan

Spannweite

25.9 m

Length

Länge

19.1 m

Height

Höhe

4.8 m

Wing area

Flügelfläche

87.3 m²

Engine

Motor

2 × Wright GR-1820-F53 Cyclone 9-cylinder radial engines, 730 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

338 km/h

Empty weight

Leergewicht

5,650 kg

Loaded weight

Startgewicht

8,420 kg

Climb Rate

Steigrate

310 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

6,930 m

Range

Reichweite

1,750 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

14 Passengers

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Douglas R2D-
R2D-1 9620 - 9622 3
R2D-1 9993 - 9994 2

Total

5


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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