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Douglas R4D- Skytrain

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Aircraft of the U.S. Navy & U.S. Marines Corps

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Development

Entwicklung

The Douglas DC-3 is a propeller-driven airliner with tailwheel-type landing gear. The DC-3 developed as a larger, improved 14-bed sleeper version of the Douglas DC-2. It had many exceptional qualities compared to previous aircraft. It was fast, had a good range and could operate from short runways. It was reliable and easy to maintain and carried passengers in greater comfort. Before the war it pioneered many air travel routes. It was able to cross the continental United States, making transcontinental flights and worldwide flights possible, and is considered the first airliner that could make money by carrying passengers alone.
 


The Douglas C-47 Skytrain or Dakota is a military transport aircraft developed from the civilian Douglas DC-3 airliner. It was used extensively by the Allies during World War II and remains in front line service with various military operators. The C-47 differed from the civilian DC-3 in numerous modifications, including being fitted with a cargo door, hoist attachment, and strengthened floor, along with a shortened tail cone for glider-towing shackles, and an astrodome in the cabin roof.

Die Douglas DC-3 ist ein Propellerflugzeug mit Heckfahrwerk. Die DC-3 wurde als grössere, verbesserte Version der 4-Bett-Schlafversion der Douglas DC-2 entwickelt. Sie hatte viele aussergewöhnliche Eigenschaften im Vergleich zu früheren Flugzeugen. Sie war schnell, hatte eine gute Reichweite und konnte von kurzen Start- und Landebahnen aus operieren. Sie war zuverlässig und einfach zu warten und beförderte Passagiere in mehr Komfort. Vor dem Krieg war sie der Pionier vieler Flugstrecken. Sie war in der Lage, die kontinentalen Strecken der USA zu durchqueren, transkontinentale Flüge und weltweite Flüge zu ermöglichen, und es gilt als das erste Verkehrsflugzeug, das allein mit Passagieren Geld verdienen konnte.
Der Douglas C-47 Skytrain oder Dakota ist ein militärisches Transportflugzeug, das aus dem zivilen Flugzeug Douglas DC-3 entwickelt wurde. Es wurde während des Zweiten Weltkriegs von den Alliierten ausgiebig genutzt und steht weiterhin in vorderster Reihe mit verschiedenen militärischen Betreibern. Die C-47 unterschied sich von der zivilen DC-3 in zahlreichen Modifikationen, darunter mit einer Frachttür, Hebezeugbefestigung und verstärktem Boden, einem verkürzten Heckkonus für Segelschlepper und einem Astrodom im Kabinendach.

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Variants

 

Versionen

R4D-1
 

USN version of the C-47A.

R4D-1
 

USN Version der C-47A.

R4D-2
R4D-2Z

Two Eastern Air Lines DC-3s impressed into USN service as VIP transports

R4D-2
R4D-2Z

Zwei Maschinen die von der Eastern Air Lines übernommen wurden

R4D-3

Twenty C-53Cs transferred to USN

R4D-3

20 C-53C die der Navy übergeben wurden.

R4D-4

Ten impressed DC-3s

R4D-4

10 requirierte DC-3

R4D-4R

Seven impressed DC-3s as staff transports

R4D-4R

7 requirierte DC-3 als Stabstransporter

R4D-4Q

Radar countermeasures version of R4D-4.

R4D-4Q

Radarstörversion der R4D-4

R4D-5
C-47H

C-47A variant 24-volt electrical system, 238 transferred from USAAF

R4D-5
C-47H

C-47A mit einem 14-Volt Stromkreis, 238 maschinen von der USAAF übernommen

R4D-5L
LC-47H

R4D-5 for use in Antarctica

R4D-5L
LC-47H

R4D-5 für den Einsatz in der Antarktis

R4D-5Q
EC-47H

R4D-5 for use as special ECM trainer

R4D-5Q
EC-47H

R4D-5 für den Einsatz als ECM Trainer

R4D-5R
TC-47H

R4D-5 for use as a personnel transport for 21 passengers and as a trainer aircraft.

R4D-5R
TC-47H

R4D-5 für den Einsatz als Transporter mit 21 Passagieren und Trainer.

R4D-5S
SC-47H

R4D-5 for use as a special ASW trainer.

R4D-5S
SC-47H

R4D-5 für den Einsatz als ASW Trainer

R4D-5Z
VC-47H

R4D-5 for use as a VIP transport.

R4D-5Z
VC-47H

R4D-5 für den Einsatz Stabstransporter

R4D-6
C-47J

157 C-47Bs transferred to USN, powered by R-1830-90 engines with superchargers

R4D-6
C-47J

157 C-47B an die US Navy übergeben, angetrieben mit R-1830-90 Triebwerken und Turboladern.

R4D-6L
LC-47J

R4D-6 for use in Antarctica

R4D-6L
LC-47j

R4D-6 für den Einsatz in der Antarktis

R4D-6Q
EC-47J

R4D-6 for use as special ECM trainer

R4D-6Q
EC-47J

R4D-6 für den Einsatz als ECM Trainer

R4D-6R
TC-47J

R4D-6 for use as a personnel transport for 21 passengers and as a trainer aircraft.

R4D-6R
TC-47J

R4D-6 für den Einsatz als Transporter mit 21 Passagieren und Trainer.

R4D-6S
SC-47J

R4D-6 for use as a special ASW trainer.

R4D-6S
SC-47J

R4D-6 für den Einsatz als ASW Trainer

R4D-6Z
VC-47J

R4D-6 for use as a VIP transport.

R4D-6Z
VC-47J

R4D-6 für den Einsatz Stabstransporter

R4D-7
TC-47K

44 TC-47Bs transferred from USAF for use as a navigational trainer.

R4D-7
TC-47K

44 TC-47B von der USAF an die USN übergeben als Navigationstrainer.

R4D-8
C-117D

R4D-5 and R4D-6 aircraft fitted with modified wings and re-designed tail surfaces

R4D-8
C-117D

R4D-5 und R4D-6 Maschinen mit neuen Flügeln und überarbeitetem Höhen- und Seitenleitwerk

R4D-8L
LC-117D

R4D-8 converted for Antarctic use

R4D-8L
LC-117D

R4D-8 für den Einsatz in der Antarktis

R4D-8T
TC-117D

R4D-8 converted as crew trainers

R4D-8T
TC-117D

R4D-8 für den Einsatz als Trainer

R4D-8Z
VC-117D

R4D-8 converted as a staff transport

R4D-8Z
VC-117D

R4D-8 für den Einsatz Stabstransporter

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

G

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

R4D-4

Wingspan

Spannweite

29.0 m

Length

Länge

19.7 m

Height

Höhe

5.16 m

Wing area

Flügelfläche

91.7 m²

Engine

Motor

2 x Pratt & Whitney Twin Wasp up to 1,200 PS

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

381 km/h

Empty weight

Leergewicht

8,300 kg

Loaded weight

Startgewicht

11,400 kg

Climb Rate

Steigrate

5.73 m/s)

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,300 m

Range

Reichweite

1,650 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

21-32 passengers

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Serial, Douglas R4D- Skytrain
R4D-1 3131 - 3143 13
R4D-1 4692 - 4706 15
R4D-2 4707 - 4708 2
R4D-1 01648 - 01649 2
R4D-1 01977 - 01990 14
R4D-1 05051 - 05072 22
R4D-3 05073 - 05084 12
R4D-3 06992 - 06999 8
R4D-4 07000 - 07003 4
R4D-1 12393 - 12404 12
R4D-5 12405 - 12446 42
R4D-5 17092 - 17248 157
R4D-6 17249 - 17291 43
R4D-1 30151 1
R4D-4 33815 - 33820 46
R4D-4R 33615 - 33621 7
R4D-1 37660 - 37680 21
R4D-5 39057 - 39095 39
R4D-6 39096 - 39098 3
R4D-7 39099 1
R4D-6 39100 1
R4D-7 39101 - 39108 8
R4D-6 39109 1
R4D-7 39110 + 39136 2
R4D-6 50740 - 50839 100
R4D-1 91104 1
R4D-7 99824 - 99857 34
DC-3A 99099 1
R4D-6 150187 - 150190 4

Total

575


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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