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Goodyear F2G- Super Corsair

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Development

Entwicklung

The Goodyear F2G "Super" Corsair was a development by the Goodyear Aircraft Company of the FG-1/F4U-1 Corsair design as a special low-altitude version of a fighter equipped with a Pratt & Whitney R-4360 twenty-eight cylinder, four row radial air-cooled engine.

   

Using experience from building the fixed-wing FG-1, a version of the folding wing F4U-1 Corsair, in early 1944, Goodyear extensively modified a standard FG-1 airframe, designated the XF2G-1, to take advantage of the 50% increase in take-off power provided by the R-4360 engine. In addition, an all-round vision bubble-type canopy was installed. In March 1944, Goodyear was awarded a contract to deliver 418 F2G-1 and 10 F2G-2 aircraft. The F2G-2 version included modifications for carrier operations.

Armament provisions included alternative wing-mounted installations for four or six 12.7 mm machine guns and eight 127 mm rockets or two 450 or 725 kg bombs. The internal fuel capacity was increased greatly over that of the FG-1, and provisions were provided to carry two droppable external tanks.

By the end of the war in August 1945, only five each of the F2G-1 and F2G-2 aircraft were completed. Testing revealed deficiencies in lateral control and insufficient speed, which were bars to further development of the aircraft. Thus, further production of the fighters was canceled.

Die Goodyear F2G "Super" Corsair war eine Entwicklung von der Goodyear Aircraft Company auf der Basis der FG-1/F4U-1 Corsair. Der Typ war für Tiefflugangriffe ausgelegt und verfügte über einem luftgekühlten Pratt & Whitney R-4360 Motor mit achtundzwanzig Zylinder.

   

Mit Erfahrungen aus den Bau der FG-1, einer Version der F4U-1 Corsair, entwickelte Goodyear auf der Basis der FG-1 Zelle die XF2G-1. Die XF2G-1 hatte eine rund 50% erhöhte Startleistung mit dem R-4360-Motor, zusätzlich hatte sei eine Vollsichtkanzel. Im März 1944  erhielt Goodyear einen Auftrag über die Lieferung 418 F2G-1 und 10 F2G-2-Flugzeugen. Die F2G-2-Version war eine Version für Trägereinsätze.

 

Als Bewaffnung waren  vier oder sechs 12,7 mm Maschinengewehre und acht 127 mm oder zwei Raketen 450 oder 725 kg Bomben vorgesehen. Die interne Treibstoffkapazität wurde deutlich über das Volumen der FG-1 erhöht  und die Möglichkeit von zwei Abwurftanks geschaffen. 

 

Bei Ende des Krieges im August 1945 waren nur je fünf  F2G-1 und F2G-2-Flugzeuge gebaut. Die Test ergaben Mängel bei der Längstabilität und eine unzureichende Geschwindigkeit die die Haupthindernisse für eine weitere Entwicklung waren. 

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Variants

Versionen

  XF2G-1

Prototypes and development versions

XF2G-1

Prototypen und Versuchsmaschinen

F2G-1

Serial version only 4 built

F2G-1

Serienvariante nur 4 Maschinen wurde gebaut.

F2G-1D

Version with different armament

F2G-1D

Version mit anderer Bewaffnung

F2G-2

F2G-1 with folding wings

F2G-2

F2G-1 mit faltbaren Flügeln

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

G

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Drawings

Zeichnungen

  13471.png (69788 Byte) 13472.png (66117 Byte) 14692.png (69673 Byte)
  XF2G-1 XF2G-1 XF2G-1
  88454.png (73526 Byte) 88457.png (68040 Byte) 88459.png (75219 Byte)
  F2G-1 F2G-1 F2G-2
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Specifications

Technische Daten

Specifications

F2G-1

F2G-2

Wingspan

Spannweite

12.5 m

12.5 m

Length

Länge

10.3 m

10.3 m

Height

Höhe

?

4.9 m

Wing area

Flügelfläche

29 m²

29 m²

Engine

Motor

Pratt & Whitney R-4360-4 "Wasp Major" 28-cylinder radial engine, 2,200 kW

Pratt & Whitney R-4360-4 "Wasp Major" 28-cylinder radial engine, 2,200 kW

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

694 km/h

694 km/h

Empty weight

Leergewicht

?

4,649 kg

Loaded weight

Startgewicht

?

6,995 kg

Climb Rate

Steigrate

35.6 m/s

35.6 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

11,800 m

11,800 m

Range

Reichweite

3,146 km

3,146 km

Armament

Bewaffnung

4 × 12.7 mm machine guns

4 × 12.7 mm machine guns

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Serials

Seriennummern

Goodyear F2G- Super Corsair
XF2G-1 12992 + 13471
14472
14691 - 14695
8
F2G-1 88455 - 88458 4
F2G-1D 88454 1
F2G-2 88459 - 88463 5

Total

18


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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