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Grumman C-20 / C-37 Gulfstream

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Gulfstream II (G-II) is an American twin engine business jet designed and built by Grumman and then Gulfstream American.
 

The Gulfstream III was built at Savannah, Georgia and was designed as an improved variant of the Grumman Gulfstream II.
  

Gulfstream, in collaboration with Grumman began work on the Gulfstream IV in March 1983 as a re-engined, stretched fuselage derivative of the Gulfstream III. A decision to redesign the wing structure for weight reduction presented an opportunity for an aerodynamic redesign of the wing to reduce cruise drag and increase range.

The Gulfstream V first flew in 1995, was certified in 1997, and was one of the first "ultra-long range" 11,000 km) business aircraft. Capable of carrying up to 16 people in standard seating configurations, and able to fly up to 12,000 km, the GV became the longest range business jet ever made

Die Gulfstream II (G-II) ist ein zweimotoriger amerikanischer  Business-Jet entworfen und von Grumman und dann gebaut von Gulfstream American.
Die Gulfstream III wurde in Savannah, Georgia gebaut und war  eine verbesserte Variante der Grumman Gulfstream II.
Gulfstream, in Zusammenarbeit mit Grumman begann im März 1983 die Arbeit an der Gulfstream IV, mit einem gestreckten Rumpf und neuen Triebwerken. Die Entscheidung, die Flügel-Struktur zur Gewichtsreduktion zu überarbeiten bot die Gelegenheit für eine generelle aerodynamische Überarbeitung des Flügels der den Luftwiderstand verringerte und die Reichweite erhöhte.
Die Gulfstream V flog erstmals im Jahr 1995, wurde 1997 zertifiziert, sie war eines der ersten "Ultra-long range" 11.000 km) Geschäfts- reiseflugzeuge. Bis zu 16 Personen konnten mit der Standard-Bestuhlung bis zu 12.000 km weit fliegen.

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Variants

Versionen

  C-20D

Operational Support Airlift aircraft with modified communications equipment. (Gulfstream III)

C-20D Unterstützungsflugzeug mit modifizierter Funkausrüstung
  C-20G Configured for cargo operations, 26 passenger operations or combinations (Gulfstream IV) C-20G Unterstützungsflugzeug für 26 Passagiere, Fracht oder als Kombination (Gulfstream IV)
  C-37B Configured for cargo operations, 26 passenger operations or combinations (Gulfstream V) C-37B Unterstützungsflugzeug für 26 Passagiere, Fracht oder als Kombination (Gulfstream V)
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The U.S. Navy procured two C-20Ds with serials 163691 + 163692. Two C-20Gs were delivered to the U.S. Navy with serials 165093 +165094 whilst another 3 were ordered for the USMC.
 

The U.S. Navy had five C-37A/B with serials 166375 - 163379.

Die U.S. Navy beschaffte zwei C-20D mit den Seriennummern 163691 + 163692. Zwei C-20Gs wurden an die U.S. Navy mit Seriennummern 165093 +165094 geliefert, während weitere 3 für die USMC bestellt wurden.
Die U.S. Navy hatte fünf C-37A/B mit Serien-nummern 166375 - 163379.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

C-20D

C-37A

Wingspan

Spannweite

23.70 m

28.50 m

Length

Länge

26.90 m

29.40 m

Height

Höhe

7.44 m

7.90 m

Wing area

Flügelfläche

?

?

Engine

Motor

2 x Rolls-Royce Tay 611-8 turbofan, 61 kM each

2 × Rolls-Royce BR710A1-10 turbofan, 65 kN each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

935 km/h

904 km/h

Empty weight

Leergewicht

16,100 kg

21,000 kg

Loaded weight

Startgewicht

33,200 kg

41,136 kg

Climb Rate

Steigrate

?

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

13,700 m

15,240 m

Range

Reichweite

7,820 km

10,742 km

Armament

Bewaffnung

none

none

Capacity

Zuladung

12 passengers

12 passengers

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Serial, Grumman C-20, C-37 Gulfstream
C-20D 163691 - 163692  2
C-20G 165093 - 165094 2
C-20G 165151 - 165153 3
C-37A 166375 1
C-37B 166376 - 166379 4

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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