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Hall P2H-

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Development

Entwicklung

In 1930, the US Navy ordered a single example of a large flying boat from the Hall-Aluminum Aircraft Corporation, to meet a requirement for an experimental very-long range patrol aircraft. The resulting design was a four engined biplane. It had an all-aluminium hull, a scaled up version of that used in Hall's smaller PH flying boat, which accommodated a crew of six. The wings were of fabric skinned aluminium construction and were of trapezoidal shape. The engines, Curtiss V-1570 Conquerors were mounted in tandem push-pull pairs between the wings.

 
The XP2H-1 first flew on November 15, 1932, and was extensively tested, demonstrating excellent performance. It was possible to cruise on just two engines to extend range, and in 1935, the XP2H-1 was used to carry out a non-stop flight between Norfolk VA and Coco Solo, Panama Canal Zone in 1935, taking 25 hours and 15 minutes to fly the 3,200 km. It was destroyed later in the year attempting a landing in open water. No further P2Hs were built, with the US Navy equipping its patrol squadrons with smaller flying boats such as the Consolidated P2Y-. The XP2H-1 was the largest four engine biplane aircraft ever procured by the US Navy.

Im Jahr 1930 bestellte die US Navy ein einzelnes grosses Flugboot von der Hall-Aluminium Aircraft Corporation nach der Spezifikation eines experimentellen Super-Langstrecken-Flugbootes. Das daraus resultierende Design war ein viermotoriger Doppeldecker. Es hatte einen Aluminium-Rumpf, eine vergrösserte Version der kleineren PH Flugboote, für eine Besatzung von sechs Mann. Die Flügel bestand aus einer Stoffbespannten Aluminiumkonstruktion. Die Curtiss V-1570 Conquerors Motoren waren  in Gondeln mit Zug- und Druckpropeller zwischen den Flügeln montiert.

Die XP2H-1 flog am 15. November 1932 zum ersten Mal und wurde ausgiebig getestet und zeigte dabei ausgezeichnete Leistungen. Es war Möglich mit nur zwei Motoren zu fliegen und dadurch die Reichweite zu erhöhen. 1935 machte die XP2H-1 einen 3.200 km Non-Stop-Flug zwischen Norfolk VA und Coco Solo in der Panama-Kanal-Zone in 25 Stunden und 15 Minuten. Die Maschine wurde später im Jahr bei einer Landung im offenen Meer zerstört. Keine weiteren P2H wurden gebaut, die Patroullien Staffeln wurden mit der kleineren Consolidated P2Y- ausgerüstet. Die XP2H-1 war der größte vier Motorige Doppeldecker das je von der US Navy beschafft wurde.

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Variants

Versionen

 

XP2H-1

Prototype aircraft, only one build

XP2H-1

Prototyp, eine Maschine gebaut

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Drawings

Zeichnungen

     
 

Prototype

   
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Specifications

Technische Daten

Specifications

XP2H-1

Wingspan

Spannweite

34.15 m

Length

Länge

19.68 m

Height

Höhe

7.77 m

Wing area

Flügelfläche

254.8 m²

Engine

Motor

4 × Curtiss V-1570-54 Conqueror V-12 water cooled, 600 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

225 km/h

Empty weight

Leergewicht

9,840 kg

Loaded weight

Startgewicht

19,633 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

3,320 m

Range

Reichweite

3,462 km

Armament

Bewaffnung

5 x flexibly mounted  7.6 mm MG, up to 900 Kg of Bombs
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Serials

Seriennummern

Hall XP2H-
XP2H-1

8729

1

Total

1


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last update 28. April 2013

written 7. June 2013

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