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Kaman H-2 Seasprite

Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

Or

   

B

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Variants

Versionen

  YHU2K-1 

Four test and evaluation prototypes.

YHU2K-1 

Vier Prototypen und Testmaschinen

  HU2K-1
UH-2A

Utility transport helicopter, powered by a 1,250-shp General Electric T58-GE-8B turboshaft engine. Initial production version.

HU2K-1
UH-2A

Mehrzweckhubschrauber mit einem 1.250 WPS General Electric T58-GE-8B Triebwerk. 84 wurden gebaut.

UH-2B

Utility transport helicopter. 102 built

UH-2B

UH-2A ohne Möglichkeit der Betankung im Schwebeflug (wurde später nachgerüstet). 102 wurden gebaut.

UH-2C

UH-2A and UH-2B helicopters fitted with two 1,250-shp General Electric T58-GE-8B turboshaft engines. One prototype and 40 conversions.

UH-2C

40 UH-2A/B, die mit zwei General Electric T58-GE-8B Triebwerken ausgerüstet wurden.

HH-2C

Search and rescue helicopter, armed with a single Minigun in a chin-mounted turret. Six conversions.

HH-2C

Umbau von sechs UH-2C zu bewaffneten und gepanzerten Rettungshubschraubern für den Einsatz im Vietnamkrieg. Die Bewaffnung bestand aus einer 7,62 mm Minigun in einem Drehturm.

HH-2D

Search and rescue helicopter, without any armament or armour. Conversions from UH-2A and UH-2Bs.

HH-2D

Umbau von 67 UH-2A/B zu unbewaffneten und ungepanzerten Rettungshubschraubern.

SH-2D

Anti-submarine warfare helicopter, 20 conversions from earlier models.

SH-2D

Umbau von 20 H-2 zu U-Jagd-Hubschraubern.

YSH-2E

Two test and evaluation helicopters, fitted with an advanced radar and LAMPS equipment.

YSH-2E

Umbau von zwei H-2 zu U-Jagd-Hubschraubern mit großem Radar.

SH-2F

Anti-submarine warfare helicopter, powered by two 1,350shp General Electric T58-GE-8F turboshaft engines. Improved version. Conversions from SH-2Ds and earlier models.

SH-2F

U-Jagd-Hubschrauber mit zwei 1.350 WPS General Electric T58-GE-8F Triebwerken. 54 wurden neu gebaut, 110 wurden aus früheren Versionen umgebaut.

SH-2G

Anti-submarine warfare helicopter, powered by two 3446-shp General Electric T700-GE-401 turboshaft engines.

SH-2G

U-Jagd-Hubschrauber mit zwei 1.723 WPS General Electric T700-GE-401 Triebwerken. 17 wurden neu gebaut. Neun SH-2F wurden umgerüstet

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

G

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Drawings

Zeichnungen

Helicopter Utillity Squadron

 

 

 

   
  HU-1 (later HC-1) HU-2 (later HC-2) HU-4 (later HC-4)

Helicopter Combat Support  Squadron

 

 

 

  HC-1 HC-1 HC-1
 

 

 

  HC-2 (1966) HC-2 HC-2
 

 

 

 
  HC-2 (1970) HC-2 (1970) HC-4 (later HSL-30)
 

 

 

 
  HC-5 (later HSL-31) HC-7 HC-7

Light Helicopter Anti Submarine Squadron

 

 

 

  HSL-30 HSL-31 HSL-32
 

 

 

  HSL-33 HSL-33 HSL-33
 

 

 

  HSL-34 HSL-35 HSL-36
 

 

 

  HSL-36 HSL-37 HSL-74
 

 

 

  HSL-84 HSL-84 HSL-94
 
Specifications

UH-2A

SH-2F

Rotor diameter

Rotordurchmesser

13.41 m

13.41 m

Length

Länge

15.90 m

15.90 m

Height

Höhe

4.11 m

4.72 m

Engine

Motor

1 × General Electric T58-GE-8B turboshaft, 1,525 shp

2 × General Electric T58-GE-8F turboshaft, 1,350 shp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

278 km/h

265 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,767 kg

3,193 kg

Loaded weight

Startgewicht

4,627 kg

5,805 kg

Climb Rate

Steigrate

?

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

5,305 m

6,860 m

Range

Reichweite

1,080 km

679 km

Armament

Bewaffnung

none

2 x torpedoes

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Serial, Kaman H-2 Seasprite
YUH-2A 147202 - 147205 4
UH-2A 147972 - 147983 12
UH-2A 149013 - 149036 24
UH-2A 149739 - 149786 48
UH-2B 150139 - 150186 48
UH-2B 150621 - 150623  3
UH-2B 151300 - 153135 36
UH-2B 152189 - 152206 18
SH-2F 161641 - 161658 18
SH-2F 161898 - 161915 40
SH-2F 162576 - 162587 12
SH-2G 163209 - 163214 6
SH-2F 163541 - 163552 12

Total

281


- Last update: 11. October 2021 Writen: 1. September 2010 - -
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