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Lockheed R5O- Lodestar

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Development

Entwicklung

The Lockheed Model 18 Lodestar was a passenger transport aircraft of the World War II era. The prototype of the Lockheed Model 18, which first flew in 1939, was constructed from one Lockheed Model 14 Super Electra. The fuselage was lengthened by 1.5 m, enabling the fitting of two more rows of seats

Die Lockheed Modell 18 Lodestar war ein Passagier-Transportflugzeug während der Zeit des Zweiten Weltkriegs.Der Prototyp des Lockheed Modell 18, das erstmals im Jahr 1939 flog, wurde aus einer Lockheed Electra 14 Super-Modell hergestellt. Der Rumpf wurde um 1,5 m verlängert, so dass der Einbau von zwei weiteren Sitzreihen möglich wurde.

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Variants

Versionen

XR5O-1

One Model 18-07 acquired for evaluation powered by 1,200 hp Wright R-1820-40 engines.

XR5O-1

Ein Model 18-07 angeschafft zur Erprobung, angetrieben durch 1,200 PS Wright R-1820-40 Motoren.

R5O-1

Staff transport powered by 1,200 hp Wright R-1820-97 engines; three built

R5O-1

VIP Transporter angetrieben durch 1,200 PS Wright R-1820-97 Motoren, drei Maschinen

R5O-2

Navy version of the C-59 powered by 850 hp Pratt & Whitney R-1690-25 engines; one built.

R5O-2

Navy Version der C-59 angetrieben durch 850 PS Pratt & Whitney R-1690-25 Motoren, eine Maschine

R5O-3

Powered by 1,200 hp Pratt & Whitney R-1830-34A engines, three built.

R5O-3

Angetrieben durch 1'200 PS Pratt & Whitney R-1830-34A Motoren, drei Maschinen

R5O-4

Powered by 1,200 hp Wright R-1820-40 engines, 12 aircraft impressed.

R5O-4

Angetrieben durch 1'200 PS Wright R-1820-40 Motoren, 12 Maschinen requiriert

R5O-5

Navy version of the C-60 powered by 1,200 hp Wright R-1820-40 engines, 38 built

R5O-5

Navy Version der C-60 angetrieben durch 1'200 PS Wright R-1820-40 Motoren, 38 Maschinen.

R5O-6

Navy version of the C-60A for the US Marine Corps, equipped with 18 paratroop seats; 35 built.

R5O-6

Navy Version der C-60A für das US Marines Corps für 18 Fallschirmjäger. 35 Maschinen.

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

When the United States started to build up its military air strength in 1940–41, many American operated Lodestars were impressed as R5O-. This was followed by the construction of many new-build Lodestars which were flown by the USAAF as the C-60 and U.S. Navy as the R5O-.

Als die Vereinigten Staaten 1940 bis 1941 begannen die Streitkräfte auszubauen, wurden einige Lodestar als R5O- requiriert. Dies wurde durch den Bau von vielen zusätzlichen Maschinen, die von der USAAF als C-60 und der US Navy R5O- bezeichnet wurden unterstützt.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

Technische Daten

Specifications

R5O-5

Wingspan

Spannweite

19.96 m

Length

Länge

15.19 m

Height

Höhe

3.6 m

Wing area

Flügelfläche

51.2 m²

Engine

Motor

2 × Wright R-1820-87 nine-cylinder  radial engines, 1,200 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

428 km/h

Empty weight

Leergewicht

5,670 kg

Loaded weight

Startgewicht

7,938 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

7,740 m

Range

Reichweite

4,025 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

18 Passengers

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Serials

Seriennummern

Lockheed R5O- Lodestar
XR5O-1 2101 1
R5O-1 4249 - 4250 2
R5O-2 7303 1
R5O-3 01006 - 01007 2
R5O-3 27959 1
R5O-4 05046 - 05050 5
R5O-4 12447 - 12453 7
R5O-5 12454 - 12491 38
R5O- 30148 - 30150 3
R5O-6 30612 - 30646 35

Total

95

Lockheed R5O- Lodestar (U.S. Coast Guard)
R5O-1 V188 1
Total 1

- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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