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Lockheed R6O- Constitution

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Development

Entwicklung

The Lockheed R6V- Constitution was a large, propeller-driven, double-decker transport aircraft developed in the 1940s by Lockheed as a long-range, high capacity transport for the US. Navy. Only two of the aircraft were ever built, both prototypes. Although these two planes went into service with the Navy, the Constitution design ultimately proved underpowered and too large for practical use at the time.

Die Lockheed R6V- Constitution war ein großes, Propeller-Doppelstock-Transportflugzeug hoher Kapazität das von Lockheed in den 1940er Jahren für die US Navy entwickelte wurde. Nur zwei der Flugzeuge wurden jemals gebaut, als Prototypen. Beide Flugzeuge der Constitution wurden von der Navy verwendet, erwiesen sich aber als zu schwach Motorisiert für den praktischen Einsatz der damaligen Zeit.

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Variants

Versionen

  XR6O-1

Two planes

XR5O-1

Zwei Maschinen

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The Navy operated the two Constitutions through the end of the 1940s and into the 1950s. By 1949, however, the Navy announced that it could no longer afford to operate them.

Die Navy verwendete beide Constitution Ende der 1940er Jahre bis in die 1950er Jahre.1949 kündigte die Navy an sie könne die Maschinen nicht weiter betreiben.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

Technische Daten

Specifications

R6O-1

Wingspan

Spannweite

57.6 m

Length

Länge

47.6 m

Height

Höhe

15.4 m

Wing area

Flügelfläche

335.4 m²

Engine

Motor

4 × Pratt & Whitney R-4360 radial engine, 3,000 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

490 km/h

Empty weight

Leergewicht

51,610 kg

Loaded weight

Startgewicht

72,600 kg

Climb Rate

Steigrate

210 m/min

Service ceiling

Gipfelhöhe

8,700 m

Range

Reichweite

8,670 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

? Passengers

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Serials

Seriennummern

Lockheed R6O- Constitution
R6O-1 85164 - 85164 2

Total

2


- Last update: 22. December 2012 Writen: 1. September 2010 - -
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