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Martin P6M- Seamaster

Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Martin P6M- SeaMaster was a 1950s strategic bomber flying boat for the U.S. Navy that almost entered service. The requirement, issued in April 1951, was for a seaplane able to carry 13,600 kg of bombs to a target 2,400 km away from its aquatic base. First flight of the XP6M-1 came on 14 July 1955. The first pre-production YP6M-1 was completed about a year later, with testing resuming in January 1958.   

Die Martin P6M Seamaster war ein strategisches Bomber-Flugboot für die U.S. Navy, das fast in Dienst gestellt wurde. Die Forderung vom April 1951 forderte ein Wasserflugzeug das in der Lage war 13.600 kg Bomben zu einem ein Ziel in 2.400 km Entfernung von seiner nautischen Basis zu tragen. Der Erstflug der XP6M-1 war am 14. Juli 1955. Die erste Vorserien YP6M-1 war rund ein Jahr später fertig, die Tests wurden  im Januar 1958 abgeschlossen.

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Variants

Versionen

  XP6M-1

Two Prototypes

XP6M-1

Zwei Prototypen

  YP6M-1

pre-production plaes for testing

  YP6M-1

Vorserienflugzeuge für Testzwecke

  P6M-2

Version with more powerful Pratt & Whitney J75 engines.

P6M-2

Version mit stärkeren Pratt & Whitney J75 Motoren.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

Prototype YP6M-1

Prototype YP6M-1

Prototype YP6M-1

 

 

 

 

P6M-2

P6M-2

P6M-2

      All drawings by Paul Imhoff "Lauhof"
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Specifications P6M-2

Wingspan

Spannweite

31.37 m

Length

Länge

40.84 m

Height

Höhe

9.88 m

Wing area

Flügelfläche

180.00 m²

Engine

Motor

4 × Pratt & Whitney J75-P-2 turbojets, 17,500 lbf each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

1,010 km/h

Empty weight

Leergewicht

41,400 kg

Loaded weight

Startgewicht

54,000 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

12,000 m

Range

Reichweite

3,200 km

Armament

Bewaffnung

2 x 20 mm cannon, up to 14,000 kg of Bombes
Capacity Zuladung ?
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Serial, Martin P6M- Seamaster

YP6M-1

143822 - 143827 

6

P6M-2

145876 - 145883 

8

P6M-2

145884 - 145899 

(6)

Total

14

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last update 5. August 2014

written 7. June 2013

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