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North American AJ- Savage

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Development

Entwicklung

O

   

B

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Variants

Versionen

  XAJ-1

Prototype with two 2300hp Pratt & Whitney R-2800-44 radial engines and one Allison J33-A-19 turbojet, three built.

XAJ-1

Prototyp mit zwei 2300 PS Pratt & Whitney R-2800-44 Kolbenmotoren und einem Allison J33-A-19 Strahltriebwerk, drei gebaut

AJ-1
A-2A

Initial production version with two 2400hp Pratt & Whitney R-2800-44W radial engines and one Allison J33-A-10 turbojet, 40 built

AJ-1
A-2A

Serienversion mit 2400 PS R-2800-44W und einem J33-A-10, 40 gebaut

AJ-2
A-2B

Updated production version with two 2500hp Pratt & Whitney R-2800-48 radial engines and one Allison J33-A-10, taller fin slightly longer fuselage and increased fuel capacity, 70 built

AJ-2
A-2B

Serienversion mit 2500 PS R-2800-48 und J33-A-10 sowie größerem Seitenleitwerk und verlängertem Rumpf, 70 gebaut

AJ-2P
RA-2B

Photo-reconnaissance version of the AJ-2 with a redesigned nose for cameras, 30 built

AJ-2P
RA-2B

Aufklärer mit Kameras im umgestaltetem Bug, 30 gebaut

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

G

.
 

Drawings

Zeichnungen

Heavy Attack Squadrons

  HATU-01.png (62666 Byte) VAH-05-01.png (67174 Byte) VAH-05-02.png (69086 Byte)
  HATU VAH-5 VAH-5
  VAH-06-01.png (68736 Byte) VAH-06-02.png (67840 Byte) VAH-06-03.png (68242 Byte)
  VAH-6 VAH-6 VAH-6
  VAH-06-04.png (70957 Byte) VAH-06-05.png (70502 Byte) VAH-06-06.png (69501 Byte)
  VAH-6 VAH-6 VAH-6
  VAH-07-01.png (64129 Byte) VAH-07-02.png (66554 Byte) VAH-07-03.png (69899 Byte)
  VAH-7 VAH-7 VAH-7
  VAH-07-04.png (69044 Byte) VAH-09-01.png (66889 Byte) VAH-11-01.png (66287 Byte)
  VAH-7 VAH-9 VAH-11
  VAH-11-02.png (66894 Byte) VAH-11-04.png (70022 Byte) VAH-11-03.png (69099 Byte)
VAH-11 VAH-11 VAH-11
  VAH-15-01.png (67903 Byte) VAH-16-01.png (72054 Byte) VAH-16-02.png (72273 Byte)
  VAH-15 VAH-16 VAH-16

Photographic Squadrons

  VAP-61-01.png (65369 Byte) VAP-61-02.png (69558 Byte) VAP-61-03.png (66017 Byte)
  VJ-61 (later VAP-61) VJ-61 (later VAP-61) VJ-61 (later VAP-61)
  VAP-61-04.png (69528 Byte) VAP-61-05.png (70629 Byte) VAP-62-01.png (64896 Byte)
  VAP-61 VAP-61 VJ-62 (later VAP-62)
  VAP-62-02.png (64737 Byte) VAP-62-03.png (69616 Byte) VAP-62-04.png (72185 Byte)
  VJ-62 (later VAP-62) VAP-62 VAP-62
  VAP-62-05.png (70166 Byte)    
  VAP-62

Composite Squadrons

  VC-5-02.png (60411 Byte) VC-5-01.png (61855 Byte) VC-5-03.png (64032 Byte)
  VC-5 (later VAH-5) VC-5 (later VAH-5) VC-5 (later VAH-5)
  VC-5-04.png (64049 Byte) VC-5-05.png (65570 Byte) VC-6-01.png (60133 Byte)
  VC-5 (later VAH-5) VC-5 (later VAH-5) VC-6 (later VAH-6)
  VC-6-02.png (61333 Byte) VC-6-03.png (64526 Byte) VC-6-04.png (65615 Byte)
  VC-6 (later VAH-6) VC-6 (later VAH-6) VC-6 (later VAH-6)
  VC-6-05.png (67653 Byte) VC-6-06.png (67717 Byte) VC-7-01.png (61418 Byte)
  VC-6 (later VAH-6) VC-6 (later VAH-6) VC-7 (later VAH-7)
  VC-8-01.png (61990 Byte) VC-9-01.png (64198 Byte)
  VC-8 (later VAH-11) VC-9 (later VAH-9)
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Specifications

Technische Daten

Specifications

AJ-1

AJ-2

Wingspan

Spannweite

21.8 m

22.2 m

Length

Länge

19.2 m

19,2 m

Height

Höhe

6.2 m

6.2 m

Wing area

Flügelfläche

78 m²

78 m²

Engine

Motor

1× Allison J33-A-1 turbojet, 2.087 kp2× Pratt & Whitney R-2800-44W radial engines, 2,400 hp 1,800 kW 

1× Allison J33-A-1 turbojet, 2.087 kp2× Pratt & Whitney R-2800-44W radial engines, 2,400 hp 1,800 kW 

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

758 km/h

758 km/h

Empty weight

Leergewicht

12,500 kg

12,500 kg

Loaded weight

Startgewicht

23,161 kg

23.978 kg

Climb Rate

Steigrate

?

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

13,100 m

13,100 m

Range

Reichweite

3.540 km

3.540 km

Armament

Bewaffnung

5,400 kg of Bombs

4.536 kg of Bombs

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Serials

Seriennummern

North American AJ- Savage
XAJ-1 121460 - 121462 3
AJ-1 122590 - 122601 12
AJ-1 124157 - 124184 28
AJ-1 124185 - 124186 (2)
AJ-1 124850 - 124864 15
AJ-2P 128043 - 128054 12
AJ-2P 129185 - 129195 11
AJ-2P 130422 - 130425 4
AJ-2P 134073 - 134075 3
AJ-2 130405 - 130421 16
AJ-2 134035 - 134072 38

Total

152


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
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