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Northrop XFT-

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Development

Entwicklung

Ordered

   

Bestellt

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Variants

Versionen

  XFT-1

First Prototype with an Wright R-1510-26 14-cylinder radialengine (600hp).

XFT-1

Erster Prototyp mit einem Wright R-1510-26 14-Zylinder Sternmotor (600PS).

  XFT-2

XFT-1 re engined with an R-1535-72 Twin Wasp Jr. 14-cylinder radial (700hp)

XFT-2 XFT-1 mit einem neuen R-1535-72 Twin Wasp Jr. 14-Zylinder Sternmotor (700PS)
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

In the early 1930s, the US Navy was interested in investigating the use of modern, monoplanes as fighter aircraft to replace the biplanes that. In December 1932, it ordered the XF7B- from Boeing, and placed an order with Northrop on 8 May 1933 for a single prototype fighter, designated XFT-1.

 
The resulting aircraft, which was designed by a team led by Ed Heinemann resembled a scaled down Northrop Delta. It was a low winged monoplane, of all-metal stressed skin construction. It had a fixed tailwheel undercarriage with its main gear fitted with streamlining trouser fairings. The pilot sat in an enclosed cockpit with a sliding canopy. It was powered by a single Wright R-1510 radial engine.

 
The XFT-1 first flew on 16 January 1934, being delivered to NAS Anacostia for evaluation by the Navy. While it was the fastest fighter yet tested by the US Navy, its handling characteristics were poor. Although it was fitted with flaps to lower its landing speed, it was difficult to control at low speeds, and had poor forward visibility, major problems for an aircraft intended to operate off aircraft carriers. Its most serious problem, however, was its behaviour when spinning, where the tail was subject to severe buffeting. It was fitted with a more powerful R-1510 engine in August 1934, but this did not improve matters, and it was returned to Northrop for more major modifications, being fitted with larger tail surfaces and a Pratt & Whitney R-1535 Twin Wasp Junior radial engine, being redesignated XFT-2.


The XFT-2 was redelivered to Anacostia in April 1936, where it was found that while its performance had only slightly improved, its handling was even poorer than before, and it was rejected by the U.S. Navy as unairworthy.

In den frühen 1930er Jahren war der US-Navy  an Studien zum Einsatz moderner, Eindecker Jagdflugzeuge interessiert, die die alten Doppeldecker ersetzen sollten. Im Dezember 1932 bestellte sie die XF7B- von Boeing, und platzierte einen am 8. Mai 1933 Auftrag bei Northrop für einen einzigen Prototypen des Jagdflugzueges XFT-1.

Das daraus resultierende Flugzeug, das von einem Team um Ed Heinemann entworfen wurde, glich einem verkleinerten Northrop Delta. Es war ein ganzmetall Tiefdecker. Die Maschine hatte ein Spornrad und ein festes Fahrwerk das mir grossen Verkleidungen ausgestattet war. Der Pilot sass in einem geschlossenen Cockpit mit einem Schiebedach. Die Maschine wurde von einem Wright R-1510 Sternmotor angetrieben. Die XFT-1 flog erstmals am 16. Januar 1934 und wurde nach NAS Anacostia zum testen gebracht. Die Maschine war der schnellste Jäger den die US Navy je getestet hatte, aber die Flugeigenschaften waren schlecht. Obwohl Sie sie Klappen hatte, um seine eine niedrigeren Landegeschwindigkeit zu erreichen, war es schwierig, bei niedrigen Geschwindigkeiten die Kontrolle zu halten und die Sicht nach vorn war für ein Trägerflugzeug schlecht. Das größte Problem war jedoch das Trudelverhalten, die Maschine neigte extrem zu einem Flachtrudeln. Im August 1954 wurde ein stärkerer R-1510 Motor eingebaut, der die Sache nicht verbesserte und die Maschine wurde Northrop zurückgegeben um weitere Verbesserungen zu machen.

Mit einem grösseren Leitwerk und einem Pratt & Whitney R-1535 Twin Wasp Junior wurde die maschien zur XFT-2 umgebaut.  
Die XFT-2 wurde im April 1936 nochmals nach Anacostia ausgeliefert. Die Leistungen waren geringfügig verbessert aber die Flugeigenschaften waren noch schlechter als vorher und die  US Navy stufte die XFT-2 als fluguntauglich ein.

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Drawings

Zeichnungen

   
 

Prototype

Prototype  
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Specifications

Technische Daten

Specifications

XFT-1

Wingspan

Spannweite

9.75 m

Length

Länge

6.43 m

Height

Höhe

2.87 m

Wing area

Flügelfläche

16.44 m2

Engine

Motor

1 x Wright R-1510-26 14-cylinder radial , 600hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

378 km/h

Empty weight

Leergewicht

1'120 kg

Loaded weight

Startgewicht

1'704 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

?

Range

Reichweite

1'570 km

Armament

Bewaffnung

2 x 7.62mm MG
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Serials

Seriennummern

plane

XFT-1 / XFT-2

9400

1

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
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