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Raython-Beech T-6 Texan II

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Development

Entwicklung

The T-6 is a development of the Pilatus PC-9, modified significantly by Beechcraft in order to enter the Joint Primary Aircraft Training System (JPATS) competition in the 1990s.The JPATS competition winning design was based on a commercial off the shelf Pilatus PC-9, with minor modifications. Additional requirements and conflicts between the U.S. Air Force and the U.S. Navy resulted in delays, cost increases (from initial estimates of $3.9 to roughly $6 million per aircraft) and a completely new aircraft that is 22 % or 1,100 lbs heavier than the Pilatus.

Die T-6 ist eine Weiterentwicklung des Pilatus PC-9, die von Beechcraft erheblich modifiziert wurde, um in den 1990er Jahren am Joint Primary Aircraft Training System (JPATS) teilzunehmen. Das JPATS-Design wurde auf einem kommerziellen Pilatus basiert PC-9, mit geringfügigen Ände-rungen. Zusätzliche Anforderungen und Konflikte zwischen der U.S. Air Force und der U.S. Navy führten zu Verzögerungen, Kostensteigerungen (von anfänglichen Schätzungen von 3,9 bis etwa 6 Millionen Dollar pro Flugzeug) und einem völlig neuen Flugzeug, das 22 Prozent schwerer ist als die Pilatus.

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Variants

Versionen

  T-6A

Standard version for the USN and USAF

T-6A

Standardversion der USN uns USAF

  T-6B

Upgraded version of the T-6A with a digital glass cockpit.

T-6B

Verbesserte Version der T-6A mit "Glascockpit"

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The T-6A also replaced all T-34Cs with Training Air Wing 6 at NAS Pensacola in early 2005. T-6Bs began replacing T-34Cs as the primary trainer with Training Air Wing 5 at NAS Whiting Field in the late summer of 2009 and the installation will operate both aircraft as it transitions over the next few years. Training Air Wing 4 at NAS Corpus Christi will continue to operate the T-34C as the primary trainer, with the arrival of the T-6B scheduled for that location in 2012. On 18 May 2010 Training Wing 5 had the first training flight of a T-6B.

Die T-6A ersetzte Anfang 2005 alle T-34Cs des Training Air Wing 6 an der NAS in Pensacola. T-6Bs begannen im Spätsommer 2009 die T-34C als Haupttrainer mit dem Training Air Wing 5 bei NAS Whiting Field zu ersetzen und wird beide Flugzeuge während des Übergangs in den nächsten Jahren betreiben. Training Air Wing 4 bei NAS Corpus Christi wird weiterhin den T-34C als primären Trainer betreiben, mit der Ankunft der T-6B für diesen Ort im Jahr 2012 geplant. Am 18. Mai 2010 Training Wing 5 hatte den ersten Trainingsflug eines T-6B.

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Drawings

Zeichnungen

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Specifications

Technische Daten

Specifications

T-6A

Wingspan

Spannweite

10.20 m

Length

Länge

10.20 m

Height

Höhe

3.30 m

Wing area

Flügelfläche

16.28 m2

Engine

Motor

1× Pratt & Whitney Canada PT6A-68 turboprop, 1,100 shp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

573 km/h

Empty weight

Leergewicht

2,087 kg

Loaded weight

Startgewicht

2,971 kg

Climb Rate

Steigrate

22.8 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

9,448 m

Range

Reichweite

1.700 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serials

Seriennummern

Raython T-6 Texan

 

 

1

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
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