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Romeo RO-1

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Development

Entwicklung

The Dutch Fokker C.VE of 1926 was an extremely versatile military two-seater and licensed to several other manufacturers troughout Europe. Among these was the Office Ferroviarie Meridionali, better known as Romeo of Naples in Italy. It produced the C.VE under the designation RO-1 and powered it with an Italian-built version of the Bristol Jupiter engine.

The US Navy purchased an RO-1 for the use of the US Naval Attaché in Rome in 1928. This particular aircraft was written off on 5 January 1934 at Palassele, Italy.

Die niederländische Fokker C. VE von 1926 war ein äusserst vielseitiger militärischen Zweisitzer und iwurde in Lizenz von mehreren anderen Herstellern  in Europa hergestellt. Unter diesen befand sich das Office Ferroviarie Meridionali, das bessar als Romeo von Neapel in Italien bekannt war. Es produziert die C VE unter der Bezeichnung RO-1 mit einer in Italien gebauten Version des Bristol Jupiter-Motors.

Die US Navy kaufte 1928 eine RO-1 für die Verwendung durch den US Naval Attaché in Rom.

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Variants

Versionen

  RO-1

Only one plane

RO-1

Nur eine Maschine

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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The Naval Attaché in Rome used one Romeo RO-1.

Der Marineattaché in Rom benutzte eine Romeo RO-1

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Drawings

Zeichnungen

     
 

Naval Attaché, Rome

   
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Specifications

Technische Daten

Specifications

RO-1

Wingspan

Spannweite

15.30 m

Length

Länge

9.50 m

Height

Höhe

3.60 m

Wing area

Flügelfläche

39.30 m2

Engine

Motor

1× Bristol Jupiter radial engine, 450 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

260 Km/h

Empty weight

Leergewicht

8,0 m/s

Loaded weight

Startgewicht

1'683 Kg

Climb Rate

Steigrate

2'496 Kg

Service ceiling

Gipfelhöhe

8'000 m

Range

Reichweite

600 Km

Armament

Bewaffnung

none

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Serials

Seriennummern

plane
Ro-1 A7565 1

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
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