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Romeo RO-1

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Development

Entwicklung

 

The Fokker C.V was a Dutch light reconnaissance and bomber biplane aircraft manufactured by Fokker. 

It was designed by Anthony Fokker and the series manufacture began in 1924 at Fokker in Amsterdam.The aircraft was intended as a two-seat reconnaissance and bomber aircraft. When shown to the public in 1924 was manufactured in a variety of versions; the customer could choose from five different wing constructions (which varied in wing span). The radial engines could give between 451–970 hp. The landing gear could be changed from wheels to pontoons. The aircraft became an export success for Fokker, it was sold and/or license manufactured in Bolivia, China, Denmark, Finland, Hungary, Italy, Japan, the Netherlands, Norway, Switzerland, the Soviet Union and the US.

Die Fokker C.V war ein niederländisches leichtes Aufklärungs- und Bomber-Doppeldeckerflugzeug, das von Fokker hergestellt wurde. Sie wurde von Anthony Fokker entworfen und die Serienfertigung begann 1924 bei Fokker in Amsterdam.
Das Flugzeug war als zweisitziges Aufklärungs- und Bomberflugzeug gedacht. Als es 1924 der Öffentlichkeit gezeigt wurde, wurde es in ver-schiedenen Versionen hergestellt; Der Kunde konnte aus fünf verschiedenen Flügelkonstruk-tionen (die sich in der Spannweite unterschieden) wählen. Die Sternmotoren konnten zwischen 451 und 970 PS leisten. Das Fahrwerk konnte von Rädern auf Schwimmer umgestellt werden. Das Flugzeug wurde für Fokker zum Exportschlager, es wurde in Bolivien, China, Dänemark, Finnland, Ungarn, Italien, Japan, den Niederlanden, Norwegen, der Schweiz, der Sowjetunion und den USA verkauft bzw. in Lizenz gefertigt.

Among these was the Office Ferroviarie Meridionali, better known as Romeo of Naples in Italy. It produced the C.VE under the designation RO-1 and powered it with an Italian-built version of the Bristol Jupiter engine.

Unter diesen befand sich das Office Ferroviarie Meridionali, das bessar als Romeo von Neapel in Italien bekannt war. Es produziert die C VE unter der Bezeichnung RO-1 mit einer in Italien gebauten Version des Bristol Jupiter-Motors. .

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Variants

 

Versionen

 

RO.1

Italian licence built light bomber; 349 manufactured

RO.1

In italienischer Lizenz gebauter leichter Bomber; 349 hergestellt

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Operational history

 

Einsatzgeschichte

 

The U.S. Navy purchased an RO-1 for the use of the U.S. Naval Attaché in Rome in 1928. This particular aircraft was written off on 5. January 1934 at Palassele, Italy.

Die U.S. Navy kaufte 1928 eine RO-1 für die Verwendung durch den U.S. Naval Attaché in Rom, diese Flugzeug verunfallte am 5. Januar 1934 bei Palassele in Italien.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

   
 

Naval Attaché, Rome

   
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Specifications

RO-1

Wingspan

Spannweite

15.30 m

Length

Länge

9.50 m

Height

Höhe

3.60 m

Wing area

Flügelfläche

39.30 m2

Engine

Motor

1× Bristol Jupiter radial engine, 450 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

260 Km/h

Empty weight

Leergewicht

8,0 m/s

Loaded weight

Startgewicht

1'683 Kg

Climb Rate

Steigrate

2'496 Kg

Service ceiling

Gipfelhöhe

8'000 m

Range

Reichweite

600 Km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Romeo Ro-1
Ro-1 A7565 1

Total

1


- Last update: 16. Oktober 2022 Written: 3. November  2012 - -
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