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Seversky XFN-1

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

As a contender in the 1937 US Navy shipboard single-seat fighter competition, the Seversky-designated NF-1 (Naval Fighter No 1) was derived from the basic P-35 design and flown for the first time in June 1937. Powered by a Wright R-1820-22 Cyclone nine-cylinder radial rated at 950hp for take-off and having provision for one 7.62mm and one 12.7mm gun in the forward fuselage. The NF-1 was delivered to NAS Anacostia for evaluation under the US Navy designation XFN-1 on 24 September 1937.  The NF-1 had initially flown with a vertical windscreen, but this had been replaced by a more conventional windscreen prior to delivery to NAS Anacostia, and at an early phase in the evaluation the fairings attached to the main oleo legs, which fully enclosed the undercarriage when retracted, were removed. The XFN-1 lacked the low-speed handling characteristics demanded for shipboard operation and the fighter was rejected by the Navy, further development being discontinued.

Die NF-1 war der Beitrag von Seversky an der Ausschreibung der US Navy von 1937 für einen neuen Bordjäger. Die NF-1 Seversky (Bezeichnung für Naval Fighter Nr. 1) wurde aus dem P-35 Desing entwickelt unf flog 1937 zum ersten Mal. Angetrieben von einem Wright R-1820-22 Cyclone Neun-Zylinder-Sternmotor mit 950 PS Startleistung und für den Einbau je eines 7,62 mm und  12,7 mm MG im Rumpf. Am  24. September 1937 wurde die NF-1, die in der US Navy XFN-1 genannt wurde, nach NAS Anacostia zur Erprobung gebracht. Die NF-1 war ursprünglich mit einer vertikalen Windschutzscheibe ausgerüstet, diese wurde vor der Auslieferung an NAS Anacostia durch eine eher konventionelle Windschutzscheibe ersetzt. Die XFN-1 hatte keine guten Langsamflugeigenschaften die für den Betrieb ab einem Träger notwendig sind, daher wurde die weitere Entwicklung von der Navy abgelehnt.

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Variants

Versionen

  XNF-1

First and only prototype

XNF-1

Erster und einziger Prototyp

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Drawings

Zeichnungen

   
 

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Specifications

Technische Daten

Specifications

XNF-1

Wingspan

Spannweite

10.97 m

Length

Länge

7.44 m

Height

Höhe

2.77 m

Wing area

Flügelfläche

20.44 m²

Engine

Motor

1 x Wright R-1820-22 Cyclone
up to 900 PS

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

430 km/h

Empty weight

Leergewicht

1'823 kg

Loaded weight

Startgewicht

2'373 kg

Climb Rate

Steigrate

? m/s)

Service ceiling

Gipfelhöhe

? m

Range

Reichweite

1'570 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serials

Seriennummern

Seversky XNF-1
XNF-1 X1254 1

Total

1


- Last update: 20. August 2015 Written: 3. November  2012 - -
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