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As a contender in the 1937
US Navy shipboard single-seat fighter competition, the
Seversky-designated NF-1 (Naval Fighter No 1) was derived from the basic
P-35 design and flown for the first time in June 1937. Powered by a
Wright R-1820-22 Cyclone nine-cylinder radial rated at 950hp for
take-off and having provision for one 7.62mm and one 12.7mm gun in the
forward fuselage. The NF-1 was delivered to NAS Anacostia for evaluation
under the US Navy designation XFN-1 on 24 September 1937. The NF-1 had initially flown with a vertical
windscreen, but this had been
replaced by a more conventional windscreen prior to delivery to
NAS Anacostia, and at an early phase in the evaluation the fairings attached
to the main oleo legs, which fully enclosed the undercarriage when
retracted, were removed. The XFN-1 lacked the low-speed
handling characteristics demanded for shipboard operation and the
fighter was rejected by the Navy, further development being discontinued.
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Die NF-1 war
der Beitrag von Seversky an der Ausschreibung der US Navy von 1937 für einen
neuen Bordjäger. Die NF-1 Seversky (Bezeichnung für Naval Fighter Nr. 1)
wurde aus dem P-35 Desing entwickelt unf flog 1937 zum ersten Mal.
Angetrieben von einem Wright R-1820-22 Cyclone Neun-Zylinder-Sternmotor mit
950 PS Startleistung und für den Einbau je eines 7,62 mm und 12,7 mm
MG im Rumpf. Am 24. September 1937 wurde die NF-1, die in der US Navy
XFN-1 genannt wurde, nach NAS Anacostia zur Erprobung gebracht. Die NF-1 war
ursprünglich mit einer vertikalen Windschutzscheibe ausgerüstet, diese wurde
vor der Auslieferung an NAS Anacostia durch eine eher konventionelle
Windschutzscheibe ersetzt.
Die XFN-1 hatte keine guten
Langsamflugeigenschaften die für den Betrieb ab einem Träger notwendig sind,
daher wurde die weitere Entwicklung von der Navy abgelehnt. |