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Sikorsky HOS-1 Hoverfly II

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The R-6 Hoverfly II was developed to improve on the successful R-4. In order to enhance performance a completely new streamlined fuselage was designed and the boom carrying the tail rotor was lengthened and straightened. The main rotor and transmission system of the R-4 was retained. Initial production was by Sikorsky, but most examples were built by Nash-Kelvinator. Some of the later aircraft were fitted with more powerful engines.

Die R-6 Hoverfly II wurde als verbesserte Versicn der R-4 entwickelt. Um die Leistung zu verbessern wurde ein neuer stromlinienförmiger Rumpf entworfen und der Heckausleger verlängert und begradigt. Der Hauptrotor und das Getriebe-System der R-4 wurden beibehalten. Die ersten Maschinen wurden von Sikorsky gebaut  aber die meisten Serienmaschinen wurden von Nash-Kelvinator gebaut. Einige der Flugzeuge wurden später mit stärkeren Motoren ausgerüstet.

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Variants

Versionen

  HOS-1 Three Prototypes and some planes from the US Army HOS-1 Drei Prototypen und einige Maschinen  von der US Army
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The HOS-1 was only in limited service of the U.S. Navy and U.S. Marines

Die HOS-1 war nur in kurzem Einsatz bei der U.S. Navy und U.S. Marines.

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

 

VX-3 (1945)

VX-3 (1947) VX-3 (1949)
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Specifications

HOS-1

Rotor diameter

Rotordurchmesser

3.1 m

Length

Länge

11.6 m

Height

Höhe

3.1 m

Engine

Motor

1 × Franklin 0-405-9 air-cooled flat-6 piston engine, 240 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

154 km/h

Empty weight

Leergewicht

1,021 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,470 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

3,048 m

Range

Reichweite

394 km

Armament

Bewaffnung

none

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Serial, Sikorky HOS-1 Hoverfly II
HOS-1 46446 - 46448 3
HOS-1 75729 - 75730 2
HOS-1 75589 - 75624 36

Total

41


- Last update: 22. August 2015 Written: 3. November  2012 - -
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