.

Sikorsky JRS-1

.

Contents

Inhalt

  Development     Entwicklung  
  Variants     Versionen  
  Operational history     Einsatzgeschichte  
  Drawings / Markings     Zeichnungen / Markierungen  
  Specifications     Technische Daten  
  Serials     Seriennummern  
..

Development

Entwicklung

The S-43 first flew in 1935, and was a smaller version of the Sikorsky S-42 "Clipper".

   

Die S-43 flog 1935 zum ersten mal und war die verkleinerte Version der Sikorsky S-42 "Clipper".

..

Variants

Versionen

JRS-1

US Navy version of the Sikorsky S-43 cargo and passenger transport, 17 built.

JRS-1

US Navy Version der Sikorsky S-43 Transport- und Passagiermaschine, 17 gebaut

..

Operational history

Einsatzgeschichte

17 aircraft were procured by the U.S. Navy between 1937 and 1939 as the JRS-1, two of which served the U.S. Marine Corps. One JRS survived in service at the end of 1941.

17 Maschinen wurden von der US Navy zwischen 1937 und 1939 als JRS-1 gekauft. Zwei Maschinen wurden vom U.S. Marine Corps verwendet. Eine JRS war Ende 1941 noch im Dienst.

..

Drawings

Zeichnungen

 

VJ-1

VJ-1

VJ-1

 

 

VJ-1

VJ-4

VJ-4

..

Specifications

Technische Daten

Specifications

JRS-1

Wingspan

Spannweite

26.21 m

Length

Länge

15.60 m

Height

Höhe

5.38 m

Wing area

Flügelfläche

72.5 m²

Engine

Motor

2× Pratt & Whitney R-1690-52 radials, 750 hp each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

306 km/h

Empty weight

Leergewicht

5,783 kg

Loaded weight

Startgewicht

8,662 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

6,310 m

Range

Reichweite

1,247 km

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

25 passengers

...

Serials

Seriennummern

Sikorsky JRS-1
JRS-1 0504 - 0506 3
JRS-1 1054 - 1063 12
JRS-1 1191 - 1192 2
Total .. 17

- Last update: 30. June 2013 Written: 3. November  2012

-

-
- Corrections, additions and remarks please send to the Web master Michael E. Fader -
- If information from this site is used as source material please credit www.wings-aviation.ch  -
- If this page does not have a navigational frame on the left, click HERE to see the rest of the website. -