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Stearman NS- N2S- Kaydet

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Stearman Model 75 is a biplane used as a military trainer aircraft, of which at least 10,626 were built in the United States during the 1930s and 1940s. Stearman Aircraft became a subsidiary of Boeing in 1934. Widely known as the Boeing Stearman, it served as a primary trainer for the United States Army Air Forces, the United States Navy (as the NS and N2S) throughout World War II. After the conflict was over, thousands of surplus aircraft were sold on the civilian market.

The machine was a conventional biplane of rugged construction, with a large, fixed tailwheel under-carriage, and accommodation for the student and instructor in open cockpits in tandem. The radial engine was usually not cowled.
 
It was known colloquially as the “yellow Peril due to its predominately yellow paint scheme.

 

Das Stearman Model 75 ist ein Doppeldecker, der als militärisches Schulflugzeug eingesetzt wurde und von dem in den 1930er und 1940er Jahren mindestens 10.626 in den Vereinigten Staaten gebaut wurden. Stearman Aircraft wurde 1934 eine Tochtergesellschaft von Boeing. Weithin bekannt als Boeing Stearman, diente es während des gesamten Weltkriegs als Haupttrainer der United States Army Air Forces, der United States Navy (als NS und N2S). Nach Beendigung des Konflikts wurden Tausende überzählige Flugzeuge auf dem zivilen Markt verkauft.
Die Maschine war ein konventioneller Doppeldecker von robuster Konstruktion mit einem grossen, festen Spornradfahrwerk und der Sitzordnung für den Schüler und den Lehrer in offenen Cockpits im Tandem. Der Sternmotor war normalerweise nicht verkleidet.

Es wurde umgangssprachlich als „gelbe Gefahr“ aufgrund seiner überwiegend gelben Farbgebung bezeichnet.

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Variants

Versionen

 

NS-1

   

NS-1

 
 

N2S-1

   

N2S-1

 
 

N2S-2

   

N2S-2

 
 

N3S-3

Version with R-670-4 engine, 1,875 delivered to the U.S. Navy.

 

N3S-3

Version mit R-670-4 motor, 1,875 an die U.S. Navy geliefert.

 

N2S-4

   

N2S-4

 
 

N2S-5

   

N2S-5

 
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

O

G

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Drawings

Zeichnungen

 

 

 

     
 

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Specifications N2S-3

Wingspan

Spannweite

9.80 m

Length

Länge

7.54 m

Height

Höhe

2.95 m

Wing area

Flügelfläche

27.70 m2

Engine

Motor

1 × Continental R-670-5 7-cylinder air-cooled radial piston engine, 220 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

200 km/h

Empty weight

Leergewicht

876 kg

Loaded weight

Startgewicht

1,195 kg

Climb Rate

Steigrate

?

Service ceiling

Gipfelhöhe

4,000 m

Range

Reichweite

?

Armament

Bewaffnung

none

Capacity Zuladung

Crew 2

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Serial, Stearman NS- N2S- Kaydet

NS-1

9677 - 9717

41

NS-1

0191 - 0210

20

N2S-1

3145 - 3394

250

N2S-2

3530 - 3644

115

N2S-3

3395 - 3519

125

N2S-3

4252 - 4351

100

N2S-3

05235 - 05434

100

N2S-3

07005 - 08004

1000

N2S-3

37988 - 38437

450

N2S-4

27960 - 28058

99

N2S-4

29923 - 30146

224

N2S-4

34097 - 34101

5

N2S-4

34107 - 34111

9

N2S-4

37856 - 37987

132

N2S-4

55650 - 55771

122

N2S-5

38438 - 38610

173

N2S-5

43138 - 43637

500

N2S-5

52550 - 52626

77

N2S-5

61037 - 61097

61

N2S-5

61105 - 61120

16

N2S-5

61137

1

N2S-5

61143 - 61155

13

N2S-5

61176 - 61190

15

N2S-5

61224

1

N2S-5

61232 -61240

9

N2S-5

61261 - 61267

7

Total

3565


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last update 1. January 2022

written 1. January 2022

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