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Early in 1927, the US Navy
conceived a requirement for a two-seat fighter for fleet defence and
contracts were signed on 30 June for the XF2U-1 and the Curtiss XF8C-2.
Vought adapted the design of the O2U Corsair, but progress was slow.
Ordered on 30 June 1927, the plane was not completed until June 1929.
The XF2U-1 had a steel-tube fuselage, wooden wings and fabric skinning,
power being supplied by a 450hp Pratt & Whitney R-1340C Wasp engine and
armament comprising two 7.62mm machine guns in the upper wing centre
section and a similar calibre weapon on a flexible mount in the rear
cockpit.
By the time that the XF2U-1
reached Anacostia for official evaluation, the Navy had already placed a
contract for further development of the competitive Curtiss fighter
XF8C-4. Assigned to the Naval Aircraft Factory in February 1930 as a
utility aircraft, it was damaged beyond repair on 6 March 1931. |
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Im Jahr 1927 forderte die US
Navy ein zweisitziges Kampfflugzeug für die Flottenverteidigung und
unterzeichnete am 30. Juni zwei Verträge für die XF2U-1 und die Curtiss
XF8C-2. Vought wählte eine verbessertes Design der O2U Corsair aber die
Entwicklung war langsam. Der am 30. Juni 1927 bestellte Prototyp war erst im
Juni 1929 fertig gestellt. Die XF2U-1 hatte eine Stahlrohr-Rumpf, Flügel aus
Holz mit Stoffbespannung, angetrieben von einem 450PS Pratt & Whitney
R-1340C Wasp-Motor. Die Bewaffnung bestand aus zwei 7,62 mm MGs in den
oberen Flügel und einem flexiblen MG im hinteren Cockpit.
Zu der Zeit, als die XF2U-1
Anacostia für die Evaluation erreichte, hatte die Marine bereits einen
Vertrag für die Weiterentwicklung der Curtiss Jäger XF8C-4 abgeschlossen.
Als die F2U-1 der Naval Aircraft Factory zugewiesen war wurde sie im März
1931 durch einen Landeunfall beschädigt und nicht wieder in Stand gestellt.
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