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Vought XF2U-1

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

Early in 1927, the US Navy conceived a requirement for a two-seat fighter for fleet defence and contracts were signed on 30 June for the XF2U-1 and the Curtiss XF8C-2. Vought adapted the design of the O2U Corsair, but progress was slow. Ordered on 30 June 1927, the plane was not completed until June 1929. The XF2U-1 had a steel-tube fuselage, wooden wings and fabric skinning, power being supplied by a 450hp Pratt & Whitney R-1340C Wasp engine and armament comprising two 7.62mm machine guns in the upper wing centre section and a similar calibre weapon on a flexible mount in the rear cockpit.

By the time that the XF2U-1 reached Anacostia for official evaluation, the Navy had already placed a contract for further development of the competitive Curtiss fighter XF8C-4. Assigned to the Naval Aircraft Factory in February 1930 as a utility aircraft, it was damaged beyond repair on 6 March 1931.

Im Jahr 1927 forderte die US Navy ein zweisitziges Kampfflugzeug für die Flottenverteidigung und unterzeichnete am 30. Juni zwei Verträge für die XF2U-1 und die Curtiss XF8C-2. Vought wählte eine verbessertes Design der O2U Corsair aber die Entwicklung war langsam. Der am 30. Juni 1927 bestellte Prototyp war erst im Juni 1929 fertig gestellt. Die XF2U-1 hatte eine Stahlrohr-Rumpf, Flügel aus Holz mit Stoffbespannung, angetrieben von einem 450PS Pratt & Whitney R-1340C Wasp-Motor. Die Bewaffnung bestand aus zwei 7,62 mm MGs in den oberen Flügel und einem flexiblen MG im hinteren Cockpit.

Zu der Zeit, als die XF2U-1 Anacostia für die Evaluation erreichte, hatte die Marine bereits einen Vertrag für die Weiterentwicklung der Curtiss Jäger XF8C-4 abgeschlossen. Als die F2U-1 der Naval Aircraft Factory zugewiesen war wurde sie im März 1931 durch einen Landeunfall beschädigt und nicht wieder in Stand gestellt.

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Variants

Versionen

  XF2U-1

The only Prototype

XF2U-1

Der einzige Prototyp

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Drawings

Zeichnungen

   
 

Prototype

Prototype

 
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Specifications

XF2U-1

Wingspan

Spannweite

10.97 m

Length

Länge

8.22 m

Height

Höhe

3.04 m

Wing area

Flügelfläche

29.54 m²

Engine

Motor

1 × Pratt & Whitney R-1340-C/D, 450 hp

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

235 km/h

Empty weight

Leergewicht

1148 kg

Loaded weight

Startgewicht

1763 kg

Climb Rate

Steigrate

4.63 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

5,700 m

Range

Reichweite

797 km

Armament

Bewaffnung

3 x 7.62mm MG

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Serial, Vought F2U-1
XF2U-1 A7692 1

Total

1


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
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