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Vought F7U- Cutlass

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Aircraft of the U.S. Navy

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Development

Entwicklung

The Cutlass was Vought's entry to a U.S. Navy competition for a new carrier capable day fighter opened on 1 June 1945. The design featured broad chord, low aspect ratio, swept wings, with twin wing-mounted tail fins either side of a short fuselage. The cockpit was situated well forward to provide good visibility for the pilot during aircraft carrier approaches. The very long nose landing gear strut required for high angle of attack takeoffs was rather weak, and a collapse could seriously jeopardize the pilot's safety. The F7U- was also largely let down by its underpowered Westinghouse turbojets.

Production orders were placed for the F7U-1 in a specification very close to the prototypes, and further developed F7U-2 and F7U-3 versions with more powerful engines. Because of development problems with the powerplant, however, the F7U-2 would never be built, while the F7U-3 would incorporate many refinements suggested by tests of the -1. The first 16 F7U-3s had non-afterburning Allison J35-29 engines. The -3 with its Westinghouse J46-WE-8B turbojets would eventually become the definitive production version, with 288 aircraft equipping 13 U.S. Navy squadrons. Further development stopped once the F8U- Crusader flew.

Der Cutlass war am 1. Juni 1945 Vought Beitrag in eine U.S. Navy-Wettbewerb für eine neue Trägergestütztes Jagdflugzeug. Das Design mit großen geschwungene Flügel mit zwei kleinen Seitenleitwerken auf beiden Seiten des kurzen Rumpfes. Das Cockpit war weit nach vorne gerückt, um dem Piloten während der Landung auf dem Flugzeugträger gute Sicht zu bieten. Die sehr lange Bugfahrwerksverstrebung, die für hohe Anstellwinkel erforderlich war, war eher schwach, und ein Kollaps könnte die Sicherheit des Piloten ernsthaft gefährden. Auch die F7U- wurde von ihren leistungsschwachen Westinghouse-Turbojets angetieben di zu schwach waren.
Produktionsaufträge wurden für die F7U-1 in einer Spezifikation vergeben, die den Prototypen sehr nahe kam, und F7U-2- und F7U-3-Versionen mit leistungsstärkeren Motoren weiterentwickelt. Aufgrund von Entwicklungsproblemen mit dem Triebwerk wurde die F7U-2 jedoch niemals gebaut, während die F7U-3 viele Verbesserungen enthalten hatte, die durch Tests mit der -1 enteckt wurden. Die ersten 16 F7U-3 hatten Allison J35-29 Motoren ohne Nachbrenner. Die -3 mit ihren Westinghouse J46-WE-8B Tur
bojets wurde schließlich zur endgültigen Serienversion, mit 288 Flugzeugen, die 13 U.S. Navy Staffeln dienten. Die weitere Entwicklung wurde gestoppt, sobald die F8U- Crusader  ihren Erstflug hatte.

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Variants

Versionen

 

XF7U-1

Three prototype. 

XF7U-1

Drei Prototyp. 
 

F7U-1

Initial production Version. (14 built) 

F7U-1

Erste Produktionsphase 14 Maschinen 
 

F7U-3

The definitive production version, 288 built

F7U-3

Definitive Version 288 Maschinen gebaut
 

F7U-3P

Photo-reconnaissance version. ( 12 built) F7U-3P Aufklärerversion (12 Maschinen)
 

F7U-3M

Version armed with Missile (98 built)

F7U-3M

Version mit Lenkwaffenbewaffnung (98 Maschinen)
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Operational history

Einsatzgeschichte

 

The first fleet squadron to receive F7Us was VF-81 in April 1954; the last with Cutlasses was VA-66 in November 1957. Few squadrons made deployments with the type, and most "beached" them during part of the cruise owing to operating difficulties.

Die erste Flottenstaffel die die F7U- erhielt, war VF-81 im April 1954; die letzte mit Cutlasses war VA-66 im November 1957. Wenige Staffeln machten Einsatzfahrten mit dem Typ, und am meisten blieben sie während eines Teils der Kreuzfahrt wegen der Betriebsschwierigkeiten an Land.

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Drawings

Zeichnungen

 

Test and Evaluation Squadrons

 

 

 

 

VX-3 (1954)

VX-3 (1954)

VX-3 (1955)

 

 

 

  VX-4 (1955) VX-4 (1956) VX-4 (1956)
 

 

 

  VX-4 (1957) VX-4 (1957) VX-5 (1956)
 

 

 

  VX-5 (1957) VX-5 (1957)
 

Composite Squadrons

 

 

 

  VC-3 (1955)  
 

Attack Squadrons

 

 

 

  VA-12 (1956) VA-34 (1956) VA-66 (1956)
 

 

 

  VA-86 (1956) VA-116 (1956) VA-116 (1956)
 

 

 

  VA-116 (1957) VA-126 (1956) VA-151 (1956)
 

 

 

  VA-151 (1956) VA-212 (1956) VA-212 (1956)

Fighter Squadrons

 

 

 

  VF-81 later VA-66  (1954) VF-83  (1954) VF-83  (1955)
 

 

 

  VF-83 (1955) VF-124 (1955) VF-124 (1956)

Misc.

 

 

 

  NPF

Marines Misc.

 

 

 

  MCAS Miami
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Specifications

F7U-3

Wingspan

Spannweite

11.79 m

Length

Länge

13.49 m

Height

Höhe

4.27 m

Wing area

Flügelfläche

46.1 m²

Engine

Motor

2× Westinghouse J46-WE-8A turbojets, 20.46 kN each

Maximum speed

Höchstgeschwindigkeit

1,095 km/h

Empty weight

Leergewicht

8,260 kg

Loaded weight

Startgewicht

14,353 kg

Climb Rate

Steigrate

67 m/s

Service ceiling

Gipfelhöhe

12,000 m

Range

Reichweite

1,060 km

Armament

Bewaffnung

4× 20 mm

4x AIM-7 Sparrow Missile (or 2,500 kg)

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Serial, Vought F7U- Cutlass

XF7U-1

122472 - 122474

3

F7U-1

124415 - 124434

20

F7U-2

125322 - 125409

(88)

F7U-3

128451 - 128478

28

F7U-3

129545 - 129756

212

F7U-3

139868 - 139917

50

A2U-1 139822 - 139867 (46)

Total

313


- Last update: 22. December 2012 Written: 3. November  2012 - -
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